Alcor gjemmer seg. Finner ham ikke.

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Rubisco
Sover i do
Posts: 217
Joined: 09 Oct 2011, 23:52

Alcor gjemmer seg. Finner ham ikke.

Post by Rubisco »

Dette er utrolig flaut men nå har det gått nesten et døgn og jeg vet ikke hvordan jeg skal få lokket ham ut av gjemmestedet. Vanligvis så kommer han ALLTID når jeg roper. Han er ikke alltid like rask som Max men han kommer alltid eventuelt. Har let over alt. Har ingen annelse hvor han kan være. Han klarer å gå opp og ned trappene men vi tviler på at han er i andre etasjen. Er mulig han er inn på rommet mitt (døra er alltid lukket men jeg dusjet i går og tror han kunne ha kommet seg inn da) men det tviler jeg sterkt på.

Det er ingen andre steder han kan være bortsett fra første etasjen som består av kjøkken, stue, gangen. Alle andre dører på første etasjen er alltid lukket og ingen brukte de andre rommene i går. Sov på sofaen i går, håpet på at han skulle dukke opp men hørte/så ingenting.


ALCOR HVOR ER DU :trist: :sadpace: :sadpace: :sob:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Alcor gjemmer seg. Finner ham ikke.

Post by wollf »

har du et reserve bur?
kanskje sette opp et lite bur, med masse godt og deilige soveplasser? kanskje han velger å komme inn i det og kose seg der? sett det forran der du tror han er

Szelidpatkany
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 06 Nov 2010, 21:10

Re: Alcor gjemmer seg. Finner ham ikke.

Post by Szelidpatkany »

Håper dere finner ham! :cheer: Lykke til :smooch:

Rubisco
Sover i do
Posts: 217
Joined: 09 Oct 2011, 23:52

Re: Alcor gjemmer seg. Finner ham ikke.

Post by Rubisco »

wollf wrote:har du et reserve bur?
kanskje sette opp et lite bur, med masse godt og deilige soveplasser? kanskje han velger å komme inn i det og kose seg der? sett det forran der du tror han er
God ide, det skal jeg gjøre.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Alcor gjemmer seg. Finner ham ikke.

Post by wollf »

noen ganger kan god mat og en deilig seng friste de fleste :nottelling:

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Alcor gjemmer seg. Finner ham ikke.

Post by Skaubytroll »

Åhh, så utrolig kjedelig... Håper han dukker opp :crazy:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Alcor gjemmer seg. Finner ham ikke.

Post by Matmor »

Heldigvis har rotter matvett og pleier å dukke opp igjen etter en stund. Lykke til med å lokke ham fram med bur. Det kan også være et triks å finne fram noe han liker ekstra godt, legge det på gulvet, og dempe eller slukke lyset mens du sitter stille og venter. (Han har sikkert lagt seg til å sove et sted, så det kan ta tid. Bok og godstol anbefales.)

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Alcor gjemmer seg. Finner ham ikke.

Post by sanca »

Uff så vondt og kjedelig å ikke vite hvor han er og hvordan han har det! Håper og krysser fingrene for at han snart dukker opp...

Spørsmål til alle: Har dere opplevd at rotter prøver å gjemme seg hvis de har det vondt? Katter gjør i hvertfall ofte det. (ikke det at jeg mener det har skjedd med Alcor, bare kom på dette nå :wink: )
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Alcor gjemmer seg. Finner ham ikke.

Post by tantepose »

Har iallefall opplevd mange ganger å "miste" rotter... :suspicious: De første gangene var jeg knust og trodde rotta var over alle hauger. :sadpace: Men etter noen ganger ventet jeg bare til det ble sen kveld/natt og satte meg ned helt stille.Og mot natten våkner små rotter og skal ut og lete etter godbiter,og da lager de små tuslelyder,og kan lokaliseres. :cheesy: Alle har dukket opp igjen. :cheerful:
Når det gjelder syke rotter har jeg opplevd at de har oppsøkt meg mer enn normalt,også de som ikke har oppsøkt meg til vanlig.Men katter gjemmer seg ofte vekk ja. :sorry:
Den lille søtnosen ligger nok og koser seg på en super plass. :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Alcor gjemmer seg. Finner ham ikke.

Post by Matmor »

Hvordan går det? Ligger han pent på plass i buret igjen, eller er han fortsatt på frifot?

Rubisco
Sover i do
Posts: 217
Joined: 09 Oct 2011, 23:52

Re: Alcor gjemmer seg. Finner ham ikke.

Post by Rubisco »

Fortsatt savnet. La ut mandler, Cheerios og litt rømme. Ingenting spist. Veldig bekymret nå. :(

miriam
Hamstrer mat
Posts: 342
Joined: 14 Jul 2010, 17:21
Location: Elverum

Re: Alcor gjemmer seg. Finner ham ikke.

Post by miriam »

Huff da. Håper han plutselig dukker opp :wink:
-Miriam

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Alcor gjemmer seg. Finner ham ikke.

Post by tantepose »

:sjokkert: Uff,det var ikke noe kjekt!Håper inderlig han dukker opp snart.Belag deg på en sen kveld.
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Alcor gjemmer seg. Finner ham ikke.

Post by Matmor »

Fortsatt savnet. La ut mandler, Cheerios og litt rømme. Ingenting spist.
Skrekken er at man har klart å lukke rotta inne i noe den ikke kommer ut av, eller noe lufttett. Hvis de ellers bare har rømt pleier de å komme fram igjen etterhvert. Og så flinke rotter er til å gnage, klarer de heldigvis å komme seg ut av lukkede kjøkkenskap og slikt med relativt tynt treverk.

Jeg hørte om en som først ble funnet etter en uke - god og rund i posen med rottefór. Han må ha drukket vann fra skålene til potteplantene eller noe slikt... Tilgang på vann og mat er det viktigste.

Men bekymringsfullt er det selvsagt. :worry: Både for hans egen del, og det han kan finne på å ødelegge mens han er borte.

Rubisco
Sover i do
Posts: 217
Joined: 09 Oct 2011, 23:52

Re: Alcor gjemmer seg. Finner ham ikke.

Post by Rubisco »

Matmor wrote: Skrekken er at man har klart å lukke rotta inne i noe den ikke kommer ut av, eller noe lufttett.
Har tenkt på nettopp det masse. Har åpnet dørene til alle rommene i tilfelle han kom seg inn på en eller annen måte. Men jeg har absolutt INGEN annelse hvor han kan være nå. Har let OVERALT flere ganger. Jeg roper på ham og er stille i flere minutter og hører ingenting. Broren min har heller ikke hørt en pip eller nys eller HVA SOM HELST fra Alcor siden Fredags kveld. :sadpace:

Hvis han er ikke funnet før mandags kveld så kommer vi til å tømme rommene for møbler og andre ting. Men jeg blir SÅ glad hvis jeg bare ser tegn at han fortsatt lever :(

Post Reply