Rotter fra dyrebutikken

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Rubisco
Sover i do
Posts: 217
Joined: 09 Oct 2011, 23:52

Rotter fra dyrebutikken

Post by Rubisco »

Var innom dyrebutikken på tirsdag til å se på nye vannflasker og fikk se 5-6 rotter i et lite glassbur. Da jeg gikk bort dit, prøvde alle å gjemme seg inn i et lite hus, men ikke alle passet. Buret var rent men det var tidligvis ikke nok plass til alle 6 og lyset i buret var så sterk at øynene mine gjorde vondt. Fikk stikke min hånd inn i buret og det kom 2 dumbo rotter ut og ville lukte på meg, satt tennene inn i fingeren men da de skjønte det ikke var mat slapp de fort. Komm bort til meg flere ganger, luktet og så fort tilbake til huset. De andre rottene tørde ikke å komme nær meg. De gjorde dette flere ganger før pappagøya skrek HØYT og de gjemte seg igjen.

Måtte gå derfra og hjertet mitt har fremdeles vondt. Det er vel garantert at rotter fra avler her i norge kommer til gode hjem (siden dere passer godt på hvem rottene går til), men jeg synes så synd på rottene fra dyrebutikken..... Er lett for dem å komme til 10åring som mister interesse etter noen mnd, eller noen som ikke en gang vet at man skal ha minst 2 og ikke bruke sagflis.

Vi vil absolutt skaffe oss flere rotter, men vuderer både fra avler og dyrebutikk. Vi er klare over at pengene går til folk hos Imazo og andre sånne steder men det er så vondt å se de nydelige dyrene leve slik.


Så. Spørsmålet er, hva mener dere? Skal folk absolutt boikotte å kjøpe fra dyrebutikken? /discuss

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Rotter fra dyrebutikken

Post by wollf »

Pixie er fra imazoo. Mye bra rotter der også. Men da må man være ups på at de kan være mer syke og slik. Men boikotte ser jeg ingen grunn til. Men å støtte norsk rotte avl er også viktig. Jo flere gode kjøpere vi har jo lettere er det for oss å få til kull. På en måte. Dere skjønner;-) hva med en fra hver?

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Re: Rotter fra dyrebutikken

Post by Radney »

Det er et vanskelig dilema, da en rotte fra butikk lett kan smelte deg :) Vi har hatt noen rotter fra butikk og bare gode erfaringer med det. Pinky døde riktignok når hun var 15 mnd, men det kan jo også skje fra private.
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Rotter fra dyrebutikken

Post by Marit Fosen »

Så lenge det ikke er forbudt med salg av dyr over disk, må vi akseptere dette. Men, det vi KAN gjøre, er å overvåke butikkene, gi beskjed når noe er kritkkverdig, ikke være redde for å gå videre med saker som bryter loven, gi råd, henvise dem til nyttige nettsider, som f.eks. NTF. Det finnes en god del avlere som leverer til dyrebutikker. Så, ikke alle dyrebutikkrotter kommer fra Imazoo. Boikott har jeg ingen tro på. Det er heller ikke bare rotter som selges over disk. Vi bør også bry oss om de andre artene. Det jeg har sett her på Haugalandet, er at de dårlige butikkene forsvinner, og de gode, de som er opptatt av et godt renommé, blomstrer opp.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Rotter fra dyrebutikken

Post by Tonje Lenore »

Jeg har gode dyrebutikk rotter, så man kan være heldig der også, og mine har ikke vært syke, unntatt en gang,
så veldig heldig der kan du si, ellers har jeg fått inn mange dyrebutikk rotter også, og de har vært syke ofte.

Men jeg mener at om du finner en god dyrebutikk du mener du vil støtte, så for all del, gjør det, men også
viktig at vi støtter avlere også, slik at det blir flere kull som Wollf sa, så mulig en av vær? :cheerful:

Syns også det er viktig å si fra om du ser at dyra i dyrebutikken ikke har det bra, det har jeg gjort,
men dessverre er det mange ansatte som ikke bryr seg, jeg tok til slutt med sjefen, og han var mer
enn villig nok til å endre, og det har de gjort også, noe som er kjempe bra.
Igjen, så er det ikke alltid alle er slik, men da er de bare å prøve igjen :cheer:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Post Reply