Kan rotter dø av ensomhet?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Schism
Pinky
Posts: 1
Joined: 19 Apr 2012, 16:52

Kan rotter dø av ensomhet?

Post by Schism »

Hei,

Hadde to hetterotter som ble ca 2 år gamle, Mira og Sofie. Mira ble syk rundt jul. Gikk til dyrelegen med henne og fikk medisin og etter en stund ble hun frisk igjen. Men så kom sykdommen tilbake og hun døde kort tid etter. Dette er ca 3 uker siden.

Sofie var den mest aktive og sosiale av disse to, men etter Mira døde ble hun mye mindre aktiv og mindre sosial. Normalt sett ville hun springe bort og klatre på veggen av buret viss det gikk folk forbi, men i det siste har hun holdt seg i huset sitt og kanskje bare tittet ut av vinduet. Og idag når eg stod opp fant eg henne død ved siden av huset sitt. Av og til kom hun ut, men det var liksom MYE mindre enn før. Så kan det være en sammenheng med at hun var ensom for hun har ikke vist noen direkte tegn på sykdom.

- Schism

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Kan rotter dø av ensomhet?

Post by wollf »

ja. noen rotter kan bli deprisiv og sørge. noen slutter å spise og slik. hun var nok gammel og henes tid var nok omme. men trist er det:(

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Kan rotter dø av ensomhet?

Post by Skaubytroll »

Jeg mener i allefall at en sørgeperiode kan påvirke en gammel kropps helse i negativ retning...

:trist2:
Kondolerer, det er alltid trist da en venn forlater livet.
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Post Reply