Stakkars liten..

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Vicky
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 12 Jun 2012, 13:40
Location: Stavanger

Stakkars liten..

Post by Vicky »

Etter sykdomsutbrudd i rottehjemme som nå er friskmeldt, har jeg vært rundt og kost meg i dag med å kjøpe mye nytt utstyr og leker til de firbeinte :)

Mange butikker ble besøkt, men det var spesielt en jeg ville innom da jeg viste at dem hadde 4 fullvoksne hanner inne for noen uker siden. Måtte bare sjekke hvordan det lå ann med dem.

Heldigvis var ingen av guttene der lenger, bare håper dem har fått gode hjem.
Da jeg er på vei ut av butikken blir jeg stoppet av betjeningen som spør om jeg så etter rottene.
Jeg svarer ja og hun forteller meg at hun ikke vet hvor dem har tatt veien, men sist lørdag fikk de inn en 7 uker gammel hann.

Hun viste meg hvor han var og jeg ble skikkelig frustrert :shocked:
Han sto alene i et høyt fuglebur som er innebygget i veggen. Nærmest i taket, måtte bruke stige for å se ham.
Ingen leker, ingen klatremuligheter, og ingen mat var å se! Å så sto han på spon.
Han ble så glad da jeg stappet hånda inn i buret, at jeg fikk lyst til å hyle høyt på den lille stakkarens vegne.
Hun i butikken kunne fortelle at han ble levert inn av en eldre dame som truet med avlivning om dem ikke tok imot ham. :gasp: :cry2:

Jeg har nå tatt ham med hjem, foret ham og veiet ham. I mine øyne er han ikke rundt 8 uker, nærmere rundt 5! Han veier 111g, babypels og er litt tynn synes jeg, men antagelig mye håndtert da han virker svært tillitsfull. Hva feiler folk? Butikkene? Blir aldri klok jeg vertfall.

Han har fått navnet Liten og løper i skrivene stund rundt på kjøkkenbenken.
Han får det bra nå!!!

Måtte bare få det nedskrevet...

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Stakkars liten..

Post by wollf »

om han veier 111g og er 5 uker er han en stor og tykk 5 uker gammel baby;)
jeg ville tenkt at han er mye eldre og bare liten pga feil for eller noe.
snill du er som har tatt han til deg. legg ut bilde så vi får se han da

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Stakkars liten..

Post by WillyWonka »

Så bra at han får et godt hjem hos deg ^^
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Vicky
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 12 Jun 2012, 13:40
Location: Stavanger

Re: Stakkars liten..

Post by Vicky »

Hm, kansje det stemmer Wollf, men jeg sammenligner ham med mine i dag 7 uker gamle små.
Det er en litt liten gutt i det kullet og han veier 190g, og nesten ikke babypels igjen...
Han ser godt ut, men for min del hadde jeg bare såvidt tatt ham fra mora i den str.. Gud såå myk :yumm:

Har du en mail adr? kan sende deg bilde og du kan legge ut.. jeg er datagrønn :crazy:

Nå er han introdusert for Falco, en av mine 5 mnd gamle trio :cheer: å det går supert :)

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Stakkars liten..

Post by WillyWonka »

Så bra da :D Har hatt lite problemer med intro av mine også. eneste var Tim og Mogwai som ikke gikk sammen til å starte med. men begge var voksne gutter :)
Alle 3 babyene mine er kommet rett inn i flokken med en gang :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Stakkars liten..

Post by Woodgirl »

Skjønner deg så altfor godt. Noen ganger må man bare ta slike med hjem. :kiss:
Fikk du snakket noe med vedkommende i butikken? Om at det er viktig at de har hus,klatremulighetet etc?
Viktig å få fortalt litt på en overhyggelig måte hvordan rotter er lettere å selge for butikkene også hvis de får stimuli iform av et velytstyrt bur. :wink:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Post Reply