Endelig rotter igjen!

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Tellus
Sofaspiser
Posts: 155
Joined: 17 Aug 2009, 17:01

Endelig rotter igjen!

Post by Tellus »

Heisann! :cheeeers:

Nå er det noen år siden jeg hadde rotter, men har snakket med mamma, og jeg får kanskje lov til å skaffe meg det igjen! :boing: Jippi :narr: Hehe, men jeg har noen spørsmål, så jeg tenkte jeg kunne lage et emne og spørre om det her :angel:

Okei, for det første så har jeg veldig lyst til å kjøpe meg et nytt rottebur (orker ikke bruke det gamle jennyburet :sneak: ) og har sett litt på royal savic. Ser at noen på forumet her har det, så da lurer jeg på hvor dere har fått tak det og eventuelt hvor mye det koster?

Før pleide jeg å bruke aviser i bunn, men har sett at veldig mange bruker fleecepledd. Fungerer dette greit, og i så fall hvor ofte bør det skiftes for å unngå lukt?

Grunnen til at jeg kanskje får rotter er fordi i løpet av det siste halve året har begge marsvinene mine og min elskede katt dødd :kjempetrist: Mamma hadde ikke lyst på katt igjen, men hun var mer positiv til rotter. Men på grunn av dette har jeg igjen en del marsvinutstyr, også lurer jeg på om det er farlig hvis jeg bruker dette hos rottene hvis jeg vasker det grundig med grønnsåpe først?

Koselig å være tilbake på forumet forresten <3 :kisses:

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Endelig rotter igjen!

Post by Tonje Lenore »

Hei og velkommen tilbake :cheerful:

Kos at du skal få rotter da, og når det kommer til fleece i bunn, bør du vaske sånn ca vær tredje dag, kommer helt ann på
hvor mye de tisser og hvor mye det vil lukte, så det kan du merke når du skal ta og bytte :cheerful:

Hvis du skal bruke marsvinutstyr er ikke det noe problem, bare vask det i klor og skyll grundig før bruk så kan rottene
bruke det :cheer:

Rs bur tror jeg de fleste har kjøpt fra Danmark,, har selv ikke et slikt bur så kan ikke svare på det!
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Endelig rotter igjen!

Post by Marit Fosen »

Jeg har RS bur, kjøpte det fra Danmark, husker ikke nøyaktig hva jeg betalte, skal se om jeg finner kvitteringene. Det er et superbur som jeg anbefaler på det varmeste. Vi har også et Venezia chinchilla bur i familien, men det kan overhode ikke sammenlignes med RS buret. Jeg har brukt fleecetepper + dokasser med tissestein hele tiden. Det har fungert utmerket, omtrent aldri tiss andre steder enn i dokassene. Fleecen + køyer skifter jeg med 4-5 dagers mellomrom. I dokassene bruker jeg back - 2 - nature, et strø av resirkulert avispapir, yesterdays news er et lignende strø. Det er ingen lukt fra buret.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

utmeldt

Re: Endelig rotter igjen!

Post by utmeldt »

Er det andre steder enn Danmark der ein kan få tak i Royal Suite?

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Endelig rotter igjen!

Post by Marit Fosen »

iwonamo wrote:Er det andre steder enn Danmark der ein kan få tak i Royal Suite?
Du kan bestille det fra dyrebutikk, men det er ingenting å spare, blir til og med dyrere, og ingen fordeler. Jeg fikk mitt levert på døren. Da var det bare å pakke opp ute og bære det stykkevis og delt inn. Esken er nemlig ganske tung.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

utmeldt

Re: Endelig rotter igjen!

Post by utmeldt »

Marit Fosen wrote:
iwonamo wrote:Er det andre steder enn Danmark der ein kan få tak i Royal Suite?
Du kan bestille det fra dyrebutikk, men det er ingenting å spare, blir til og med dyrere, og ingen fordeler. Jeg fikk mitt levert på døren. Da var det bare å pakke opp ute og bære det stykkevis og delt inn. Esken er nemlig ganske tung.
Akkurat slik vi også gjorde det :ratgreen: Kjekt med levering på døra :wink:

Og bestiller man fra Lux, kan det lønne seg å bestille strø, för eller leker, for alt over 20 kg har samme fraktpris hos dem, og RSen kommer vel på en 40-50kg om ikke jeg tar feil så da kan man få slengt litt annet stæsj på pallen i samme slengen. Frakta kommer på ca 1600,- om de ikke har justert den da..

For hele buret med toll og div endte jeg opp med å betale litt over 4000,- men det er sååå værdt det for jeg elsker buret! og rottene trives mer i dette buret en noen andre bur jeg har hatt :cheeeers:

Tellus
Sofaspiser
Posts: 155
Joined: 17 Aug 2009, 17:01

Re: Endelig rotter igjen!

Post by Tellus »

Tusen takk for svarene jeg fikk! <3 :angel:

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Endelig rotter igjen!

Post by Woodgirl »

Jeg bestilte savic buret mitt herfra. De leverer gratis innenfor eu...jeg fikk det sendt til en venninne som har sommerhus i Sverige. Dro selv og henta det derfra med bil. Knallbillig. :cheer:

http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure ... bur/187011
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Tellus
Sofaspiser
Posts: 155
Joined: 17 Aug 2009, 17:01

Re: Endelig rotter igjen!

Post by Tellus »

Hørtes veldig smart ut, takk for tipset! :boing:

utmeldt

Re: Endelig rotter igjen!

Post by utmeldt »

Synd at zooplus.dk ikkje sender til Norge.
Nokn som veit om det finst andre plasser ein kan kjøpe RS bur frå enn dyrebutikk i her i Norge, og Lux shoppen i Danmark?

Norakul
Sover i do
Posts: 268
Joined: 03 Jan 2012, 17:33
Location: Grue Finnskog

Re: Endelig rotter igjen!

Post by Norakul »

Man får kjøpt gjennom buddy-butikker, men da blir det 6500 for et bur ca :klaskepanne:
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, og Tian :kisses:

Post Reply