Rottene mine biter!

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Laarsfm
Pinky
Posts: 22
Joined: 27 Aug 2012, 16:02

Rottene mine biter!

Post by Laarsfm »

Jeg har nettop fått tre stk rotter, (søsken) , men en av dem bet meg her foriige dagen! Etter det ble jeg litt redd for å ta de ut, hva bør jeg gjøre?

Jeg har flere spørsmål!

- kan jeg la rottene løpe rundt i huset?
-finner de automatisk veien tilbake til buret?

:) tusen takk for svar :happy:
Rottene mine <3

Claudia Marlene
Pinky
Posts: 27
Joined: 16 Aug 2012, 01:38
Location: Drøbak

Re: Rottene mine biter!

Post by Claudia Marlene »

Hei, har selv aldri hatt rotter som har bitt noe særlig, men hun må ha følt seg truet på en måte.
Du kan jo prøve å sitte uten for buret og vente til hun kommer til deg. Vær forsiktig og vis at hun er trygg hos deg.
Rotter kan gjerne gå rundt i huset. Men du må sikre huset for farer, foreksempel åpninger mot veggen, vi har åpning inn bak vaskemaskinen. Jeg tror ikke du bør ta sjansen på at de finner veien tilbake til buret med engang, men hold de litt under oppsyn når de går fritt.
Håper noe av dette hjalp:) :boing:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Rottene mine biter!

Post by WillyWonka »

Jeg er alltid forsiktig før jeg tar hånden inn til nye rotter. Ikke det at jeg er redd rotter, men jeg kjenner dem jo ikke. Så i begynnelsen var jeg veldig nøye med å vaske hendene før jeg holdte på med rottene slik at jeg ikke hadde lukt av mat og andre godsaker :P Og påpasselig med brå bevegelser rundt guttene. Den minste gutten min er ennå noe skvetten (men det er min feil da jeg ikke har vært så alt for flink til sosialisering). men det kommer seg :) Så de to minste er litt mer forsiktige, men biter ikke. De andre er bare kosegriser :D

Jeg har aldri mine løse hjemme. jeg bruker å tekke til sofaen og lar de være ute med meg der :) ellers har jeg dem på fanget og bærer de rundt :) men skal du la de gå rundt i huset, bør du som nevnt tidligere sikre litt :) Være påpasselig at det ikke er hull og slikt de kan snike seg bort i. Bak vaksemaskiner, under oppvaskmaskiner, bak skap o.l. Vær forsiktig når du lukker dørene. Plutselig er det en tass der :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Laarsfm
Pinky
Posts: 22
Joined: 27 Aug 2012, 16:02

Re: Rottene mine biter!

Post by Laarsfm »

Tusen takk for svar :-)
Rottene mine <3

Post Reply