Kjøpe nye rotter?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Claudia Marlene
Pinky
Posts: 27
Joined: 16 Aug 2012, 01:38
Location: Drøbak

Kjøpe nye rotter?

Post by Claudia Marlene »

Hei, jeg har verdens nydligste lille rottetass.. Vi hadde egentlig 3 rotter men begge de to andre måtte avlives for ett parr månder siden på grunn av sykdom.
Mini er veldig kosetete veldig snill og ville aldri gjort en sjel noe. Han har aldri bitt, det har forsovet ingen av de andre jeg har hatt heller gjort, men mini er ekstra snill. Poenget mitt er at jeg lurer på om jeg skal kjøpe to nye gutter, selskap til han. Vet jo at rotter liker selskap, selvom han somregel er ute hvertfall 2-3 timer om dagen, dette kan jo aldri erstatte en artsfrend. Han er ganske gammel begynner å nærme seg to år, men frisk det er han, hva syns dere. Blir veldig glad for tilbakemeldinger. :rottehode:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Kjøpe nye rotter?

Post by Matmor »

Hvis han er sprek fortsatt er det godt mulig at han vil ha glede av ungrotter i buret. Men du må også forberede deg på at det kanskje blir to bur du har: en med de unge, og en med gamlingen. Det er umulig å vite på forhånd om en voksen hannrotte kommer til å være hardhendt eller direkte aggressiv mot rotteunger, dessverre. Når ungguttene blir ca. 4 måneder kan de dessuten være ganske anmassende og slitsomme for ham. Kanskje er det best om han kan være sammen med dem bare deler av dagen. Jeg har hatt rotter som fungerte på den måten: å bo sammen med spreke ungdommer ble for sterkt, men å luftes sammen med dem var hyggelig.

Når det er sagt ville jeg absolutt ha gjort et forsøk! :happy:

Claudia Marlene
Pinky
Posts: 27
Joined: 16 Aug 2012, 01:38
Location: Drøbak

Re: Kjøpe nye rotter?

Post by Claudia Marlene »

Takk, for tilbakemelding, har ett bur til liggende men det er ikke veldig stort.. Ganske høyt tror det er ett lite fuglebur.. Vet ikke om platene som er inni tåler han, han er ganske sprek enda så skal vurdere det, må mase litt på mamma ogs for å få nye rotter, skal kjøpe fra oppdretter denne gangen :blrp:

Post Reply