Bæsjer overalt bortsett fra i toalettet

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
BornToBe
Pinky
Posts: 5
Joined: 01 Feb 2012, 21:20
Location: Tromsø

Bæsjer overalt bortsett fra i toalettet

Post by BornToBe »

Har to gutter på ett halvt år som er litt urenslige i buret, som fører til at jeg rengjør buret sporadisk flere ganger om dagen nesten for å holde det fint. Har bare hatt de siden mandag, om det har noe betydning :P
Men jeg har ett fleecepledd i burbunnen og talettpapir/avispapir i toalettet. Og de bæsjer og tisser på etasjene og masse på fleecepleddet, og der de sover, men IKKE på toalettet/trekant-hjørnet.

Noen som har ett lurt tips? Har prøvd å søkt litt rundt, men fant ikke så mye. Det ligger en stein i dohjørnet.

Tullerotter :crazy:
- Ida, Biff og Bacon

Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Re: Bæsjer overalt bortsett fra i toalettet

Post by Urokråka »

Prøve et annet strø i doen kan være lurt :)

sandra123
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 19 Jun 2012, 17:46
Kjønn: Kvinne
Location: Trodheim
Contact:

Re: Bæsjer overalt bortsett fra i toalettet

Post by sandra123 »

Putt en stein i do kassa, det funker til meg, mine bæsjer og tisser i do, men roter med alt annet da...
den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

BornToBe
Pinky
Posts: 5
Joined: 01 Feb 2012, 21:20
Location: Tromsø

Re: Bæsjer overalt bortsett fra i toalettet

Post by BornToBe »

Takk for svar! Ja de har en stein liggende der. Men de virker veldig glad i å bæsje på fleece-pleddet. Kanskje jeg må legge fleece i doen og avis i bunnen siden de ikke vil bæsje på avisen :giggle:
- Ida, Biff og Bacon

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Bæsjer overalt bortsett fra i toalettet

Post by kikky »

Hvis avstanden fra soveplass til doplass blir for stor er de rett og slett for late til å flytte røven heeelt bort til toaletten :thhpt:

Som noen skrev over, bytt til et strø i toalettet som trebiter(ikke furu/gran), carefresh eller annet. Flytt bajs fra buret til toaletten, så skjønner de saken etterhvert :cheerful: Tissing vil de nok fortsette å gjøre litt overalt, gjorde i hvertfall mine karer.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

BornToBe
Pinky
Posts: 5
Joined: 01 Feb 2012, 21:20
Location: Tromsø

Re: Bæsjer overalt bortsett fra i toalettet

Post by BornToBe »

kikky wrote:Hvis avstanden fra soveplass til doplass blir for stor er de rett og slett for late til å flytte røven heeelt bort til toaletten :thhpt:

Som noen skrev over, bytt til et strø i toalettet som trebiter(ikke furu/gran), carefresh eller annet. Flytt bajs fra buret til toaletten, så skjønner de saken etterhvert :cheerful: Tissing vil de nok fortsette å gjøre litt overalt, gjorde i hvertfall mine karer.
Okey, takk :) Skal prøve å bytte strø i toalettet, må se hva jeg finner i dyrebutikken. Har prøvd å flytte det over, men ser ikke ut til å hjelpe så veldig mye foreløbig, men får fortsette med det :cheerful:
De sover egentlig litt overalt synes jeg, hvor det nå måtte passe dem :P
- Ida, Biff og Bacon

anni

Re: Bæsjer overalt bortsett fra i toalettet

Post by anni »

Har du prøvd å ta noen bæsjer å legge de i doen, sånn at de vet hva doen skal brukes til?
:cheer:

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Bæsjer overalt bortsett fra i toalettet

Post by Niana »

Mine gutter bruker doene som do.. og som seng :crazybonk: Og de gjør også fra seg i hele buret, så jeg vet ikke om alle rotter gidder å bry seg om å være like renslige.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Bæsjer overalt bortsett fra i toalettet

Post by Jasmin »

Jeg bare begynte med å ha en kasse, med Back 2 nature strø.Og en stein oppi :thhpt: puttet litt avføring oppi doen og etter hvert begynte de å bruke den :grin:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Bæsjer overalt bortsett fra i toalettet

Post by mily »

Hei, prøv å sett toalettet der de gjør fra seg mest og sett de i doen når du ser de gjør seg klar til å gjøre fra seg, kjekt også å ha flere stoooore toalett til å begynne med å putte alt de gjør fra seg utenfor toalettet oppi der. Alle mine skjønte det ganske raskt da :cheerful:
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Twitch
Pinky
Posts: 1
Joined: 09 Oct 2012, 17:36

Re: Bæsjer overalt bortsett fra i toalettet

Post by Twitch »

Ja mine bæsjet over alt i starten også men eg syntes det beggynte å lukte fort så eg fant en lav plast form som eg fylte med veldig fin kornet sand kjøpt på dyrebutikk ( chibchilla sand) noe eg har hørt rotter linker å pusse pels å tenner i. Noe som ble hyppig brukt. Men så brukte min samboer dette som bæsje sand å plukka all beshj flere ganger får dagen oppi denne skålen. Etter noen dagger fattet alle mine 3 rotter at dei skulle tise å bæsje her. Så nå bytter eg denne hver annen dag, så holder tresponet i bunn seg lengre. Desverre så bruker mine rotter toalett sanden til å pusse tennene sine i :crazybonk: så bruk gjerne fin sand som toalett sand men gji dei mulighet til en liten krokke med sand til tenner å pels.

Post Reply