Stank 1-0

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Mashiem
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 27 Jul 2012, 23:56
Location: Oslo
Contact:

Stank 1-0

Post by Mashiem »

Vi har to små (les: feite) rotter som vi har blitt veldig glade i, og som synes skulderen er et perfekt sted for å ha oversikt og være trygg på en gang. Men, ett lite problem...

Den ene av dem STINKER!
Skikkelig kraftig musk-lukt. Hadde jeg ikke visst bedre så ville jeg trodd hun rullet seg rundt i møkk og urin, men har ikke sett tegn til det. Jeg har vasket henne en gang (kun vann da vi ikke har kjøpt rotte-sjampoo ennå) og det hjalp litt. Det var slett ikke populært, men klarte det med litt om og men. I et par dager så luktet det mye mindre stramt, men nå har det kommet tilbake. Hun luktet ikke slik da hun kom til oss for ca 5 uker siden, og såvidt jeg vet så har ikke de tidligere eierne badet dem på hvem vet hvor lenge.

Venninnen hennes lukter IKKE slik. Hun virker nærmest lukt-fri.

utmeldt

Re: Stank 1-0

Post by utmeldt »

Trur det er mange som sliter med dette problemet, eg sjølv har hatt fleire sinkbomber sitjande på skulderen det siste året.

Først å fremst kan det vere lurt å sjekke om årsaken til stanken kan vere ein urinvegsinfeksjon. Ellers kan du kanskje lese litt om tipsa eg fekk då eg sleit med liknande problem, og som har gjort tilværelsen vårt betre med mindre stank, i denne tråden her: viewtopic.php?f=4&t=13852

Post Reply