2 spørsmål

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

chi

2 spørsmål

Legg innav chi » 15 feb 2004, 13:04

1. Buddha og Benjii barberte seg for ca.1 uke siden, hvor lang tid tar det før håret vokser ut igjen?
2. Buddha og Benjii mine har vert syke ganske mange ganger, er det da støre sjangse for at de dør tidligere enn gjennomsnittsalderen på rotter? er gjennomsnittsalderen to år?

Shelly

Legg innav Shelly » 15 feb 2004, 13:27

1: Gi det en uke så får du nok en ide om hvor raskt hår vokser.
2: Gjennomsnittsalderen er vel 2 år, men som vi har hørt før så er det rotter som har blitt 6 (tror jeg) år gammel, og mange som kommer til 3 år. Det har nok noe med helse å gjøre, men jeg tror sterkt på at hvis rotta er glad og har en 'will to live' så blir de eldre. Jeg hadde ei rotte som hadde kreft i 6 månder men nekta å gi opp! Hun hadde det helt fint fram til siste dagen sin.

Brukeravatar
Melody
Gammelrotte
Sted: Sør-Trøndelag

Legg innav Melody » 15 feb 2004, 13:35

Gjennomsnittsalderen på tamrotter i dette årtusen er noe vi vil få en større forståelse for når vi har en del tall å vise til i Heidis database. Da er det mye det blir lettere å føre statistikker over.

Man sier gjerne at rotters gjennomsnittsalder er 2-3 år, men dessverre så har dårlig avl ført til at rottenes helsetilstand har blitt dårligere, og mange rotter dør bare 1 1/2 år gamle. Rotter kan gjerne dø av alderdom, 2 år gamle, men de kan også leve mye lenger enn det.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Gå tilbake til «Generelt»