For kaldt for rottene?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Synne-Marie
Pinky
Posts: 12
Joined: 05 Aug 2011, 22:17

For kaldt for rottene?

Post by Synne-Marie »

Hei :) Nede i kjelleren hos meg har jeg innredet et stort rotterom. I kjelleren er det 17-18 grader, men skrur på en varmluftsovn før jeg tar rottene ned på dette rommet. Temperaturen i luften blir da over 20 grader, men gulvet her er veldig kaldt. Har lagt tepper ut over gulvet, og det hjelper litt. De er kalde på føttene sine etter å ha vært der. Er dette noe de tåler eller burde jeg ikke ha dem der lenger? De er der alt fra 1-3 timer hver dag. Takker for svar :) :)

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: For kaldt for rottene?

Post by kikky »

Ville ikke latt de løpe rundt på kaldt gulv, selv med tepper. Har du mulighet for å lufte de i en sofa eller ett bord der nede? 20 grader er en veldig grei temp, men selve gulvet holder sikkert en lavere temp og kalde føtter er ikke noe godt.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: For kaldt for rottene?

Post by tantepose »

Enig med Kikky.Lett de kan få en forkjølelse som igjen kan føre til lungebetennelse.Hold de små taslebena varme. :jepp:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Synne-Marie
Pinky
Posts: 12
Joined: 05 Aug 2011, 22:17

Re: For kaldt for rottene?

Post by Synne-Marie »

Ja, får vel finne på ett eller annet :) Skal holde tottelottene deres varme heretter :)

Post Reply