Hva gjør dere med strøet

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Norakul
Sover i do
Posts: 268
Joined: 03 Jan 2012, 17:33
Location: Grue Finnskog

Hva gjør dere med strøet

Post by Norakul »

Dette er sikkert et skikkelig blondie-spørsmål :p
Men dere med mange rotter, hva gjør dere med brukte aviser/strø? Brenner dere det, kaster det i søpla eller hva? Søppeldunken min blir jo full på et blunk så mye som jeg skifter hos dem :klaskepanne:
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, og Tian :kisses:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hva gjør dere med strøet

Post by wollf »

Har 2 bosspann så jeg kaster det

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Hva gjør dere med strøet

Post by torasrotter »

Jeg har en stor haug nederst i hagen der jeg kaster løv, kvister og bunnstrø :) Så har hoggormen et sted å sove i vinter den og :P Når jeg bodde i byen så kastet jeg det i en av de stor søplene på jobb..
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hva gjør dere med strøet

Post by wollf »

jeg bruker papir så er vanskelig å kaste ute, men hender jeg brenner det også om vi har bål ute

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Hva gjør dere med strøet

Post by Matmor »

Vi er heldige og har utepeis. I perioder har jeg kompostert, men det ble for lite hageavfall og for mye aviser til å få varmkoposteringen i gang, antagelig.

Norakul
Sover i do
Posts: 268
Joined: 03 Jan 2012, 17:33
Location: Grue Finnskog

Re: Hva gjør dere med strøet

Post by Norakul »

Ja.. Går ann å kaste strøet bak et skjul da.. Og brenne avisene, men det blir mye ekstra-arbe :p
Tim, Tsatsiki, Quartz, Panter, Noldus, Nilus, Felix, Isak, Feng, og Tian :kisses:

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Hva gjør dere med strøet

Post by BlackNenne »

Her blir det også fort fullt i søppelbøtten ute. Har liten hage der det ikke passer særlig godt å ha kompost (dette skal på plass når drømmehuset er i boks ;) ).

Pleier å samle opp strø og aviser i en søppelsekk jeg oppbevarer i boden, så tar jeg den med i bilen når den er full og kaster i containeren på jobb. Containeren tømmes en gang i uka, så jeg timer det til rett før den skal tømmes så ikke sjefen blir krakilsk. :giggle:

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Hva gjør dere med strøet

Post by sanca »

Jeg har jo ikke så mange rotter, og ikke så mye strø som skal kastes som deg, men allikevel blir søppeldunken fort full. Og nå på vinteren tømmer de bare hver 14. dag, siden det ikke er noe særlig luktproblem fra søpla når det er kaldt ;)

Men her har vi gode ordninger for sortering av søppel (restavfall, matavfall, papir og plast sorteres og blir hentet hjemme, glass og metall leverer vi på spesielle returpunkter) For det som kalles våtorganisk avfall (det man kunne ha lagt i kompost), har vi egen dunke, og vi får udelt egne ruller med organiske spesialposer som er nedbrytbare. Så nå har jeg begynt å kaste brukt strø fra rottene (med avføring, matrester og alt annet som befinner seg i strøet) i sånne poser, i denne søppeldunken.
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Post Reply