Hønsenetting

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Ninnin
Stjeler mat
Posts: 50
Joined: 27 Dec 2012, 22:02
Location: Drammen

Hønsenetting

Post by Ninnin »

Hei!
Vi har nylig fått to nydelige syv uker gamle jenterotter i hus.
Problemet er bare at i det store buret vi har kjøpt, kommer de seg igjennom sprinklene. Derfor lurer jeg på om det går greit med hønsenetting utenpå buret... Kan rottene ta skade av det?

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hønsenetting

Post by wollf »

Det er litt skarpt og spirer som kan stå ut kan skade dem. Men man kan kjøpe slik som er laget til kaniner som er noe bedre

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Hønsenetting

Post by Marit Fosen »

Den finmaskede hønsenettingen er ikke noe skarpere og stikkete enn den vi kaller revenetting, og som brukes til kaniner. Det blir ender som stikker på begge typer når det blir klippet i dem. I en overgangsperiode til jentene deres er blitt så store at de ikke kan komme gjennom sprinklene, er den finmaskede nettingen helt ok. Begge typer er galvaniserte, ingen forskjell på overflatebehandlingen.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Hønsenetting

Post by Milla »

Jeg brukte hønsenetting på buret, da jeg hadde et som hadde for store sprinkler for små rottebebiser..
Det gikk helt fint, men den store jobben er mer i å passe på at det ikke er noen skarpe ender som stikker inn i buret som de kan skade seg på.
Brukte en tang og litt krefter for å klemme de ned, slik at de ikke var skarpe :nisseglis:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Hønsenetting

Post by wollf »

Det er en type som selges til kaniner på har slik lakk på seg. Den selges på midtun zoo. Er mindre skarp enn vanlig hønsenetting. For en kort periode går det nok bra som de sier. Jeg brukte litt lenger og fikk såre ben pga det

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Hønsenetting

Post by Milla »

Hønsenetting er nok kun er midlertidig løsning til rottene er store nok til at de ikke kommer seg gjennom sprinklene...
Jeg hadde hønsnetting på i 1-2 mnd, til de veide rundt 200 gram :happy:
Men som Wollf nevner finnes det andre typer netting som antakelig er bedre egnet :cheerful:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Hønsenetting

Post by BlackNenne »

Man får ta hva man har. :cheerful: Hvis det er for en kort periode, så går det nok fint så lenge man passer på å bøye vekk skarpe kanter. :cheerful:

Ninnin
Stjeler mat
Posts: 50
Joined: 27 Dec 2012, 22:02
Location: Drammen

Re: Hønsenetting

Post by Ninnin »

Takk for svar allesammen :cheerful:

Vi har kjøpt et mindre bur som de kan være i til hønsenetting er på plass!

Post Reply