Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Tullerusk
Stjeler mat
Posts: 53
Joined: 27 Jan 2013, 15:36
Location: Askøy
Contact:

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by Tullerusk »

Snakk om uansvarlige folk.. :sadpace: Triste saker, håper dei tar tak i dette og får det stoppet.
Gutta boys frå ghetto kullet: Rascal & Devon <:3 )~~~
frå Hinduistiske guder kullet: Shiva <:3 )~~~
frå Bibelkullet: Goliat <:3 )~~~


Hvil i fred:
Hetti & Netti
:sove:

http://dragon-rats.blogspot.no/

Entwine90
Gnager på ledninger
Posts: 97
Joined: 06 Jun 2011, 22:50
Location: Sarpsborg

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by Entwine90 »

Dette var trist lesing! Dessverre har jeg opplevd flere ganger ved denne butikken at de ansatte er kunnskapsløse når det gjelder dyr, særlig rotter. Er stadig innom storbyen, så skal stikke innom og sjekke i løpet av uka..

FlyasS
Pinky
Posts: 10
Joined: 11 Apr 2013, 17:05

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by FlyasS »

Pøh dere må vell kanskje være de mest tragiske folka på internett?
Jeg garanter at dere skal slite med å finne en dyrebutikk i norge der dyrene er bedre ivaretatt and på dyrebutikken sarpsborg amfi.

FlyasS
Pinky
Posts: 10
Joined: 11 Apr 2013, 17:05

Re: Dyrebutikk har nyfødte unger, moren og faren i samme bur

Post by FlyasS »

Milla wrote:Helt forkastelig oppførsel fra dyrebutikken :shocked:

Skjønner ikke helt hvorfor de ikke tar poenget når det er flere som kommer til dem med informasjon, og ikke bare tar det til seg. "Oi, det visste vi ikke, vi skal få gjort noe med det med en gang!"

Hva er det som er så vanskelig med det... *ristepåhodet*
Hva får deg til å tro at personen som kom travende inn i butikken var så utrolig omsorgsfull, og pedagogisk når hun kom ridende inn på sin høye hest? du blir møtt som du kommer vet du. Det jeg ikke skjønner er at di gidder å henge seg opp i ting som dyrebutikken helt åpenbart har kontroll på? Jeg har hat praksis i en dyrebutikk engang i nordnorge som fikk unger på ei rotte de fikk inn. De kasta ungene i do for å unga bråk med sånne som dere, eller ikke akkurat sånn som denne gangen da men de ville ikke bli beskyllt for a avle på rottene for å tjene penger. DET er sånnt som dere burde være mere konsentrert om.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by wollf »

FlyasS wrote:Pøh dere må vell kanskje være de mest tragiske folka på internett?
Jeg garanter at dere skal slite med å finne en dyrebutikk i norge der dyrene er bedre ivaretatt and på dyrebutikken sarpsborg amfi.
det vil jeg jo ikke si om det som skrives her er sant vel?

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Dyrebutikk har nyfødte unger, moren og faren i samme bur

Post by wollf »

FlyasS wrote:
Milla wrote:Helt forkastelig oppførsel fra dyrebutikken :shocked:

Skjønner ikke helt hvorfor de ikke tar poenget når det er flere som kommer til dem med informasjon, og ikke bare tar det til seg. "Oi, det visste vi ikke, vi skal få gjort noe med det med en gang!"

Hva er det som er så vanskelig med det... *ristepåhodet*
Hva får deg til å tro at personen som kom travende inn i butikken var så utrolig omsorgsfull, og pedagogisk når hun kom ridende inn på sin høye hest? du blir møtt som du kommer vet du. Det jeg ikke skjønner er at di gidder å henge seg opp i ting som dyrebutikken helt åpenbart har kontroll på? Jeg har hat praksis i en dyrebutikk engang i nordnorge som fikk unger på ei rotte de fikk inn. De kasta ungene i do for å unga bråk med sånne som dere, eller ikke akkurat sånn som denne gangen da men de ville ikke bli beskyllt for a avle på rottene for å tjene penger. DET er sånnt som dere burde være mere konsentrert om.

det er jo helt grusom at butikken ikke tok ansvar for sine egene handlinger og for at de var mer redd for å miste ansikt hos et rotteforum, enn det faktum at det er mattilsynet de burde frykte. ikke oss. alle butikker uansett hvilken type, om det så er lekebutikk, bokhandel, dyrebutikk eller pizzeria har missfornøyde kunder. det butikkene bør gjøre er å ta til seg tilbakemeldinger, lytte til kundene og ta konstruktiv kritikk. Alle hr nok fornøyde kunder, men det er de som er missfornøyde man gjerne bør lytte til for å kunne gi rom for forbedring.

det å si at rottemor ikke kan bli gravid for at hun ammer stemmer jo ikke. og da er det igjen uansvarlig å ikke høre etter på folk som har kunskap om nettopp dette. det å avfeie det og jage folk ut av butikken sin viser jo ikke annet enn at butikken er svært så usæriøs. slikt gjør man bare ikke. med mindre kunden har brutt loven ved tyveri eller laget bråk som er til ubehag for de andre kundene.
om du var på stedet og om du var vitne til denne saken, vil jeg gjerne høre din verson.
jeg vil også høre om hvordan du kan forsvare dette ut i fra mattilsynet og nzb sine rettningslinjer, da dette er klare brudd på hva de mener er forsvarlig dyrehold i en butikk

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by Milla »

Wollf:
:liker:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by Siv M »

Wollf:

:liker:

FlyasS
Pinky
Posts: 10
Joined: 11 Apr 2013, 17:05

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by FlyasS »

Jeg kan jo ikke si at noen lyver, jeg var jo ikke tilstede når du var på selve butikken. det JEG sier er at jeg har litt større tanker om akkurat den dyrebutikken en jeg har om Norsk Tamrotteforening. For meg blir akkurat denne tråden en sånn tråd jeg kunne forvente å finne av ei passe hysterisk dame som henger på Pappegøye.no. DE på akkurat den butikken det snakkes om her har stålkotroll på en situasjon dere virker å mene er HEEEELT uakseptabel å ute av kontroll. Jeg har selv vært i butikken å sett å det er ikke sånn som det påstås å være her. På butikken er de kun interisert i dyrenes beste, akkurat her virker det som dere er mest interisert stønne av tillfredstillese imens dere snakker med mat-tilsynet som om det skulle være en form for sex-telefon.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by Siv M »

Flyass hvis du har så mye i mot dette forumet , hvorfor er du her da????? hvorfor slenge dritt om folk eller forumet her når du sikkert har andre bedre ting å gjøre????

FlyasS
Pinky
Posts: 10
Joined: 11 Apr 2013, 17:05

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by FlyasS »

jeg har ingenting bedre å gjøre, jeg er arbeidsledig. Jeg kom over dette innlegget å ble irritert når jeg ser dere sitter å sprer dritt og løgner om en helt suveren dyrebutikk.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by wollf »

FlyasS wrote:Jeg kan jo ikke si at noen lyver, jeg var jo ikke tilstede når du var på selve butikken. det JEG sier er at jeg har litt større tanker om akkurat den dyrebutikken en jeg har om Norsk Tamrotteforening. For meg blir akkurat denne tråden en sånn tråd jeg kunne forvente å finne av ei passe hysterisk dame som henger på Pappegøye.no. DE på akkurat den butikken det snakkes om her har stålkotroll på en situasjon dere virker å mene er HEEEELT uakseptabel å ute av kontroll. Jeg har selv vært i butikken å sett å det er ikke sånn som det påstås å være her. På butikken er de kun interisert i dyrenes beste, akkurat her virker det som dere er mest interisert stønne av tillfredstillese imens dere snakker med mat-tilsynet som om det skulle være en form for sex-telefon.
jeg forstår vikrelig ikke hva du mener nå. mener du de har stålkontoll da de lar en hanne stå sammen med en hun som nettopp har født. til tross for at dette bryter med mattilsynets regler om dyrevelferd?
da er det jo ikke norsk tamrotteforening som er hysteriske men mattilsynet?
dyrebeskyttelsen som var enige er de hysteriske også?
denne dyrebutikken som bryter regler på flere punkter siden de har en rotte som føder i butikken, som står åpensyst for publikum, sammen med en hanne som kan ta livet av ungene og parre seg med mor på nytt rett etter fødsel, som kan føre til skader på mor i form av enten forsvar av unger eller fødselskomplikasjoner eller at ungene absorberes i magen eller dør inni henne, de har stålkontroll over situasjonen altså?
beklager men den må du nok lenger ut på landet med. for all del de er nok dyktige folk på mange vis, det vet jeg ikke noe om. og jeg har kun hørt en side av saken, men om noe av det som er sagt til nå er san så har iallefall ikke denne butikken mye kontroll over rottene de har og de eier heller ikke mye kunskap.
det er en gammel myte som heter at å amme funker som prevansjon, på mennesker. men om det hadde vært tilfelle hadde det vært mange som er til i dag som ikke skulle vært her :wink:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by wollf »

du kom tilfeldigvis over dette innlegget? laget deg bruker i dag, og skrev her?
googlet du tilfeldigvis dyrebutikk har unger og faren i samme bur?

FlyasS
Pinky
Posts: 10
Joined: 11 Apr 2013, 17:05

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by FlyasS »

wollf wrote:du kom tilfeldigvis over dette innlegget? laget deg bruker i dag, og skrev her?
googlet du tilfeldigvis dyrebutikk har unger og faren i samme bur?
nei googlet "rottefor" og havnet her.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Dyrebutikk har unger, moren og faren i samme bur

Post by wollf »

FlyasS wrote:
wollf wrote:du kom tilfeldigvis over dette innlegget? laget deg bruker i dag, og skrev her?
googlet du tilfeldigvis dyrebutikk har unger og faren i samme bur?
nei googlet "rottefor" og havnet her.
ok. men uansett hvor flinke de er så har de nå i allefall gjort en kjempefeil denne gangen. og da det snakk om butikk, vil det få konsekvenser enten ved at mattilsynet, nzb eller at tropehagen slår ned på dette.

Post Reply