Ingen rotter på meg ...

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Ingen rotter på meg ...

Post by Eru »

Det er dyrebutikk jeg hadde bestilt fra, siden som nevnt over det er lite rotter her oppe i nord og jobben min gjør det vanskelig å reise for langt. Så klart er oppdretter det beste, det forstår til og med jeg! :giggle:

Føler nesten jeg må bli litt kvass, for det ser ikke ut som at noen av dere kanskje ikke helt forstår. Men ikke ta dette som et angrep på noen her inne, jeg bare blir litt frustrert, da det føles ut som jeg nesten blir kikka litt skjevt på fordi jeg virkelig så og si bare ønsker meg Blue eller Siamese.

Jeg skal være så på kanten for å prøve å forklare det i et annet scenario.
Hvis jeg hadde vært på utkikk etter enda en hund for eksempel, og hadde ønsket meg en labrador ville jeg jo så klart "skaffet" meg en labrador og ikke en schæfer. Fordi det er en labrador jeg liker best. Misforstå meg rett!

Det er dermed ikke sagt at jeg ikke skjønner at oppdretter ikke vil la folk reservere kun etter fargevariant. Jeg hadde ikke tatt bedre vare på en Blue eller en Siamese som en Agouti eller Husky, men tatt like godt vare på dem og elsket dem like høyt, som jeg elsker alle mine firbeinte! Faktisk så syns jeg at jeg skal ha litt creds for å ikke bare "skaffe" meg hvilken som helst rotte, for dette er noe jeg allerede har lagt mye tid på, og selvfølgelig må legge mye tid til når jeg først får rotter igjen. Det er nå slik det er, jeg ønsker meg Blue og/eller Siamese og kommer faktisk ikke til å gi meg før jeg har en eller begge deler, om jeg så må vente et år eller to, kanskje tre.


Puh, igjen, det er som det er, og I will not go down without a fight! :giggle: :flau:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Ingen rotter på meg ...

Post by Siv M »

:giggle: lykke til med jakten :wink:

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Ingen rotter på meg ...

Post by monlan »

Hei. Skjønner hva du mener.
Jeg har alltid foretrukket toppøra rotter og aller helst naturfarga. Rett og slett fordi de ligner på ville rotter og er så ekte rotte, liksom. Og så er det noe med blikket... :love: Min mann elsker schefere og Rotwailere (sikkert ikke stavet rett) og ville aldri ha hatt en puddel eller labrador. Jeg for min del er ikke så glad i hunder (liker ikke lukten fra pelsen.. :giggle: ), men er mer rotte- og kattemenneske :-) Vi hadde schefer og Rottwailere før. Og jeg var nesten like glad i dem som min mann var. Han er politimann og hadde politihunder. Derfor ble han mest knyttet til hundene, og omvendt. Min mann er ikke overbegeistret for rottene mine, men når vi først har rotter så tar han seg av dem og blir veldig glad i dem, nesten like mye som meg. Det er jeg som holder på med rottene det meste av tiden og derfor blir jeg mest knyttet til dem, og omvendt :smile2:

Så om jeg kan velge mellom en toppøret og naturfarget liten tott eller en dumbo hooded tott så tar jeg helst begge to men den toppøra om jeg må velge :smile2:
Nå skal jeg få to dumbo gutter og gleder meg vilt til å bli kjent med dem :boing:
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Ingen rotter på meg ...

Post by Tonje Lenore »

Eru wrote:
Tonje Lenore wrote:hvor bor du?
Jeg har to gutter som trenger nytt hjem :cheerful:
Har du noe info om dem du kan dele? :smile:
Klart det, dette er to gutter jeg fikk inn til omplassering for tja, rundt to mnd ish siden,
eier hadde ikke hatt mye kontakt med dem og det syntes, de hadde lus da de kom til meg,
fikk kur og ble med en gang mye friskere og mer frempå.
Tidligere eier sa at de var aggressive og beit, men hos meg har de ikke hatt anntydning til å
vise tegn til aggrisivitet eller biting, de vil bare ha kos og kjærlighet.
Jeg har brukt mye tid å dem, de liker fortsatt ikke helt å bli holdt men de syns det er ok nå
som jeg har gjort de vant med at jeg prøver å løfte de så mye som mulig :)

De er ikke blue, dessverre, men de er fawn/champagne ish farge.
Om du er mer interessert kan jeg sende deg bilder osv :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Ingen rotter på meg ...

Post by Eru »

Kanskje du kan sende meg litt bilder av dem og fortelle litt mer om dem?
Kan nåes på bendiktsen@gmail.com om du syns det blir lettere, spiller ei noen rolle for meg :)
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ingen rotter på meg ...

Post by wollf »

det er jo lov med farge ønsker. vi alle har det.
jeg har lenge ønsket meg en blck eyed simi, og nå som jeg har det ville jeg ha en burmese, og nå som jeg har det vil jeg ha en cinnamon, og slik er det hele veien...

men det jeg sier er at du trenger ikke dra så langt. for det finnes mange som penler og kan ta med seg smådyr. bare man er tidlig ute så kan man få med seg rotter og dyr fra alle kriker og kroker av landet ;)

hva heter dyrebutikken der du bor?

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Ingen rotter på meg ...

Post by Tonje Lenore »

sendt deg mail :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Ingen rotter på meg ...

Post by Eru »

Jeg reiste til Sandnessjøen for å bestille hos dem, da jeg ikke en gang kjøper kattesand her i byen. Dyrebutikken her er en av dem verste i Norge, vil jeg si av egen erfaring som både tidligere ansatt og kunde. Har flere ganger varslet mattilsynet og avisen uten hell.
Men den fortellingen passer ikke inn her :smile:

Hvordan det? :)
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Ingen rotter på meg ...

Post by kikky »

Eru wrote:Det er dyrebutikk jeg hadde bestilt fra, siden som nevnt over det er lite rotter her oppe i nord og jobben min gjør det vanskelig å reise for langt. Så klart er oppdretter det beste, det forstår til og med jeg! :giggle:

Føler nesten jeg må bli litt kvass, for det ser ikke ut som at noen av dere kanskje ikke helt forstår. Men ikke ta dette som et angrep på noen her inne, jeg bare blir litt frustrert, da det føles ut som jeg nesten blir kikka litt skjevt på fordi jeg virkelig så og si bare ønsker meg Blue eller Siamese.

Jeg skal være så på kanten for å prøve å forklare det i et annet scenario.
Hvis jeg hadde vært på utkikk etter enda en hund for eksempel, og hadde ønsket meg en labrador ville jeg jo så klart "skaffet" meg en labrador og ikke en schæfer. Fordi det er en labrador jeg liker best. Misforstå meg rett!

Det er dermed ikke sagt at jeg ikke skjønner at oppdretter ikke vil la folk reservere kun etter fargevariant. Jeg hadde ikke tatt bedre vare på en Blue eller en Siamese som en Agouti eller Husky, men tatt like godt vare på dem og elsket dem like høyt, som jeg elsker alle mine firbeinte! Faktisk så syns jeg at jeg skal ha litt creds for å ikke bare "skaffe" meg hvilken som helst rotte, for dette er noe jeg allerede har lagt mye tid på, og selvfølgelig må legge mye tid til når jeg først får rotter igjen. Det er nå slik det er, jeg ønsker meg Blue og/eller Siamese og kommer faktisk ikke til å gi meg før jeg har en eller begge deler, om jeg så må vente et år eller to, kanskje tre.


Puh, igjen, det er som det er, og I will not go down without a fight! :giggle: :flau:

Jeg bare Måå pirke på denne, sorry. Labrador og Schæfer er to forskjellige raser, å velge farge på rotte blir mer som å velge sjokolade labb forran en gul labb. Labrador og Schæfer er to vidt forskjellige raser med forskjellig bruksområde og temp.

Ikke det, jeg forstår godt at en farve kan friste mer enn en anna. Syntes fortsatt at helse skal komme først, noe som bør tilsi helst ikke fra imazo bakgrunn.

En pirk til, da er det nok leverandøren til butikken som ble utsolgt for disse blue rottene, selv om de sto på listen for bestilling. Noe butikken har null kontroll over, egentlig.

Håper du finner noen friske og fine basser du aller helst ønsker deg :cheerful:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Ingen rotter på meg ...

Post by Siv M »

Jeg lurer på hvor Molly egentlig kommer i fra, hun ble veldig fort tam til å være en dyrebutikk rotte, aldri bitt å etter noen dager klatret hun opp bukse benet mitt, :cheerful: trengte nesten ikke noe tid med henne i det hele tatt før hun ble helt tam å i morgen har hun bodd her i 2 uker, hun har alt lært seg å gå inn å ut av det store reise buret på kommando.

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Ingen rotter på meg ...

Post by Eru »

Ser at du må pirke på den, men det var det som forklarte best :giggle:
Så klart, helse kommer alltid først, men da må man jo kanskje la være til man finner ledige fra oppdretter :smile:

Hun i dyrebutikken sa det ikke var sikkert dem hadde, men hun ringte og sjekket og fikk beskjed om at det hadde dem osv osv osv, men så hadde dem ikke alikevel! Men jeg er storfornøyd med Zoo-1 i Sandnessjøen, for der er det kompetente ansatte som har interesse og vett i hodet! :) Ikke hennes feil i det hele tatt!


Siv, jeg tror egentlig ikke det er stor forskjell på dyrebutikk rotter og fra oppdretter. Rotter er utrolige dyr og får dem rett behandling og omsorg blir dem fine, fine familiemedlemmer! Så klart pga. masse produsering er som regel helsen litt dårligere, men det er også tilfeller hvor det er omvendt! Fine dyr blir det uansett, er min mening.

Håper jeg ikke tråkket på noen tær nå, men ja!
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Ingen rotter på meg ...

Post by Siv M »

Eru du tråkker ikke på mine ihvertfall :giggle: jeg vet at imazo rotter har dårligere immun forsvar stort sett en oppdretter rotter, mange oppdrettere har sagt det til meg, å Molly kom hjem til meg med veldig mye nysing, det prøver jeg nå å få vekk med medisiner, men ellers er hun helt propell, hun er nysgjerrig, leken å veldig aktiv, hun jokker på de andre jentene også :giggle: så almen tilstanden hennes ellers er det ikke noe å si på det er helt sikkert. Jeg har bare hatt ett tilfelle før hvor jeg kjøpte rotte fra dyrebutikk , som var like herlig som Molly, ellers har jeg måtte bruke litt lenger tid på de, men nå var Molly inne i genseren min når de var ute, i ca i uke før hun fikk løpe på gulvet så det kan jo ha noe å si kanskje :cheerful: hun gnisser tenner å koser seg veldig å er helt vill etter leverpostei :yumm:

Jasmin
Bygger bol
Posts: 502
Joined: 15 Sep 2011, 15:44
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Ingen rotter på meg ...

Post by Jasmin »

Siv M wrote:Eru du tråkker ikke på mine ihvertfall :giggle: jeg vet at imazo rotter har dårligere immun forsvar stort sett en oppdretter rotter, mange oppdrettere har sagt det til meg, å Molly kom hjem til meg med veldig mye nysing, det prøver jeg nå å få vekk med medisiner, men ellers er hun helt propell, hun er nysgjerrig, leken å veldig aktiv, hun jokker på de andre jentene også :giggle: så almen tilstanden hennes ellers er det ikke noe å si på det er helt sikkert. Jeg har bare hatt ett tilfelle før hvor jeg kjøpte rotte fra dyrebutikk , som var like herlig som Molly, ellers har jeg måtte bruke litt lenger tid på de, men nå var Molly inne i genseren min når de var ute, i ca i uke før hun fikk løpe på gulvet så det kan jo ha noe å si kanskje :cheerful: hun gnisser tenner å koser seg veldig å er helt vill etter leverpostei :yumm:
Jeg har en rotte fra imazo og det er den beste koserotten jeg noen gang har hatt, med en gang jeg fikk henne sovnet hun på fanget mitt mens jeg koste med henne. Men jeg merker nå på helse at det blir oppdretter neste gang, etter og ha fått 4 kuler :sorry:
Canta & Baila ❤
Gode venner er som stjerner, det er ikke alltid du ser dem men du vet at de er der <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Ingen rotter på meg ...

Post by Siv M »

rotteguri wrote:
Siv M wrote:Eru du tråkker ikke på mine ihvertfall :giggle: jeg vet at imazo rotter har dårligere immun forsvar stort sett en oppdretter rotter, mange oppdrettere har sagt det til meg, å Molly kom hjem til meg med veldig mye nysing, det prøver jeg nå å få vekk med medisiner, men ellers er hun helt propell, hun er nysgjerrig, leken å veldig aktiv, hun jokker på de andre jentene også :giggle: så almen tilstanden hennes ellers er det ikke noe å si på det er helt sikkert. Jeg har bare hatt ett tilfelle før hvor jeg kjøpte rotte fra dyrebutikk , som var like herlig som Molly, ellers har jeg måtte bruke litt lenger tid på de, men nå var Molly inne i genseren min når de var ute, i ca i uke før hun fikk løpe på gulvet så det kan jo ha noe å si kanskje :cheerful: hun gnisser tenner å koser seg veldig å er helt vill etter leverpostei :yumm:
Jeg har en rotte fra imazo og det er den beste koserotten jeg noen gang har hatt, med en gang jeg fikk henne sovnet hun på fanget mitt mens jeg koste med henne. Men jeg merker nå på helse at det blir oppdretter neste gang, etter og ha fått 4 kuler :sorry:
Huff ja helsen er det veldig synd at det skal gå utover synes jeg, zita og zelma er fra privat person, men jeg mener deres rotte mor er en imazo rotte om jeg ikke husker helt feil.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ingen rotter på meg ...

Post by wollf »

man har større garanti for at en rotte fra oppdretter er tam, sosialisert ol.
min erfaring med imazoo rotter er at de har forferdelig dårlig rottespråk

Post Reply