Rotter i midlertidig leilighet

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
tonjek
Pinky
Posts: 26
Joined: 15 May 2013, 05:21
Kjønn: Kvinne
Location: Fredrikstad, Østfold

Rotter i midlertidig leilighet

Post by tonjek »

Jeg har vokst opp med rotter. Fikk min første da jeg fylte 6, og hadde rotter frem til det året jeg fylte 17. Det er nå tre år siden, og jeg merker tomrommet etter dem for hver dag som går. Har snakket med min kjære mor om dette, da jeg fortsatt bor hjemme. Men har stoppet seg fordi stefaren min "ikke vil ha dyr". Nå har vi derimot kommet til et punkt hvor ho mor har sett at det å få dyr igjen kan være veldig givende for meg, og er mer positiv. Likevel stopper det seg.

Saken er den at jeg muligens skal gå på yrkessjåførkurs i Hønefoss til høsten (dette er litt 50/50 sjanse for for øyeblikket), og da er problemet rottene i denne perioden, da det står i alle annonsene jeg finner om leilighet/hybel osv til leie, at dyr ikke er tillatt. Jeg skal bare bo der i 10 uker. Men mor nekter å ta dyr i hus, da hun ikke vil risikere å sitte med rotter i 10 uker mens jeg er borte. Hun sier at det kan være aktuelt når jeg kommer tilbake. Men det er da utrolig trist å måtte ha tomt hus frem til november på grunn av dette...

Leste litt i en eldre tråd om at huseier egentlig ikke kunne nekte dyr så lenge det var grunn til å ha dem, og de ikke var til sjenanse? Noen som vet mer om dette?

Eventuelt noen som har andre forslag til alternativer så jeg slipper å vente i enda et halvt år til? Savner de søte bartene som alltid blir like glade når man kommer hjem. :cry2:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Rotter i midlertidig leilighet

Post by wollf »

de fleste mener nei til hund og katt. ange som ikke sier noe på å ha gnager

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Rotter i midlertidig leilighet

Post by Siv M »

broren min var å så på en leilighet i Oslo en gang, der ville ikke huseier ha noen dyr ikke en gang en fisk i en bolle for det kunne komme vann på gulvet :justice: noen huseiere er utrolig sære :sjokkert:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Rotter i midlertidig leilighet

Post by Milla »

Opplever det samme med wollf skriver.
Bor selv i en leilighet der det stod ingen dyr tillatt. Når jeg sjekket nærmere og hørte med huseier. Så var det snakk om hund i dette tilfellet(de har selv en hannhund som er veldig teretorial).
Huseier hadde ikke noe problem med at vi hadde rotter.
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Rotter i midlertidig leilighet

Post by Anniken.HH »

jeg ville ringt å spurt eventuelle utleiere.
Når jeg bodde i oslo hadde jeg samme problemet: ''Ingen husdyr'', men når jeg spurte huseier om jeg kunne ha to rotter i leiligheten, sa han at det var bare koselig! ^^
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

tonjek
Pinky
Posts: 26
Joined: 15 May 2013, 05:21
Kjønn: Kvinne
Location: Fredrikstad, Østfold

Re: Rotter i midlertidig leilighet

Post by tonjek »

Problemet her er jo at jeg ikke skal på kurs før i høst, så kan ikke se etter leilighet før den tid.Så vet ikke før om flere måneder om jeg finner sted jeg kan ha de med eller ikke...

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Rotter i midlertidig leilighet

Post by kikky »

Da ville jeg ha ventet til bolig situasjonen var i boks og stabil hvertfall 2 år fremover. Er fryktelig trist å måtte omplassere etter noen mnd.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Rotter i midlertidig leilighet

Post by Matmor »

Hvis du savner rotter, er det i alle fall en mulighet å være rottepasser i sommer. Det dukker stadig opp henvendelser på forumet fra folk som gjerne vil ha pass til sine søte små. :cheerful:

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Rotter i midlertidig leilighet

Post by sanca »

Matmor wrote:Hvis du savner rotter, er det i alle fall en mulighet å være rottepasser i sommer. Det dukker stadig opp henvendelser på forumet fra folk som gjerne vil ha pass til sine søte små. :cheerful:
Veldig smart! :cheer: Er sikkert best å vente til du evt er ferdig med kurset før du får egne rotter! ;)
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Rotter i midlertidig leilighet

Post by Sandratravolta »

Eventuelt, hvis du finner noen rotter som skal omplasseres, kan du kontakte meg og så kan vi komme til enighet om at jeg kan ha rottene så lenge du skal være borte. MEN dette må være rotter som er til omplassering og ikke babyer du kjøper deg selv i butikk:) Jeg bor i Oslo.
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Post Reply