Trenger hjelp fort

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

maiakristine
Pinky
Posts: 13
Joined: 24 May 2013, 13:51

Trenger hjelp fort

Post by maiakristine »

Hei! Jeg kjøpte meg to rotter fra en dyrebutikk på fredag, og i butikken sa de at det var to hannrotter. Men nå som jeg har hatt de i et par dager, ser jeg veldig tydelig at den ene har tydelige rosa baller bak, under halen, men det har ikke den andre.... Betyr det at den rotten er jente da? :/

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Trenger hjelp fort

Post by Maria Bee »

Kansje densom ikke har baller utvikler seg litt senere enn den andre? :smile2:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Trenger hjelp fort

Post by Siv M »

Det kan være fare for at den ene er jente da ja å da kan den jenta være med små i magen alt. følg godt med på den å se om du kan få satt de i hvert sitt bur.

maiakristine
Pinky
Posts: 13
Joined: 24 May 2013, 13:51

Re: Trenger hjelp fort

Post by maiakristine »

Fikk høre i butikken at de er 12 uker så de burde jo fått baller begge to... Da får jeg ringe butikken i morgen...

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Trenger hjelp fort

Post by Eru »

Skill de med en gang du! Mine er 12 uker og de har SVÆRE baller!
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Trenger hjelp fort

Post by Siv M »

Ja det er nok best, du kan jo bytte ut den ene gutten med en jente i stedet hvis du vil, det er bedre en at de skal bo hver for seg eller den mulige jenta kanskje må føde i dyre butikken :trist: hvis hun er med barn

maiakristine
Pinky
Posts: 13
Joined: 24 May 2013, 13:51

Re: Trenger hjelp fort

Post by maiakristine »

Ja, tenker nok jeg gjør det. Har skilt dem nå og skal ringe dyrebutikken i morgen... Så blir det kanskje to jenter istedet og masse småttiser :p

maiakristine
Pinky
Posts: 13
Joined: 24 May 2013, 13:51

Re: Trenger hjelp fort

Post by maiakristine »

Det burde jo ikke være mulig å overse det av de ansatte i dyrebutikken! Nå ble jeg ganske irritert altså...

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Trenger hjelp fort

Post by Eru »

Jeg blir så frustrert på noen dyrebutikker. Håper alt ordner seg for deg!
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

maiakristine
Pinky
Posts: 13
Joined: 24 May 2013, 13:51

Re: Trenger hjelp fort

Post by maiakristine »

Takk :) Hva burde jeg si når jeg ringer? Dyrebutikken kan vel ikke nekte å ta dem/han tilbake? Vil helst ikke levere inn henne og hvis hun er gravid... Hun er ganske rund så det er godt mulig..

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Trenger hjelp fort

Post by Siv M »

Bra at du tar ansvar å melder i fra :cheerful: uvitende som jobber i dyrebutikker vet jeg, men det er jo veldig synlig på de da om det er hann eller hun :justice: så de i butikken burde vite bedre. men et skjedde noe av det samme med meg når jeg skulle kjøpe hamsteren min, ble fortalt det var en hann men etter flere dobbel sjekk viste det seg at det var en hunn :klaskepanne:

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Trenger hjelp fort

Post by Siv M »

maiakristine wrote:Takk :) Hva burde jeg si når jeg ringer? Dyrebutikken kan vel ikke nekte å ta dem/han tilbake? Vil helst ikke levere inn henne og hvis hun er gravid... Hun er ganske rund så det er godt mulig..
Hvis du tok vare på kvitteringen kan du ta den med ned til dyrebutikken igjen der står det som regel dato og hvem som solgte den til deg, men du kan jo bare fortelle som det er, at du ble fortalt at det var to jenter å det viser seg at de tok feil å at du har fått en hann og en hunn, å at de burde ha vist forskjellen på de før de solgte dem, å spørre om du kan bytte, de kan ikke nekte deg det

maiakristine
Pinky
Posts: 13
Joined: 24 May 2013, 13:51

Re: Trenger hjelp fort

Post by maiakristine »

Nei, de kan nok ikke nekte. Var riktignok 2 gutter de sa det var, og at de tilogmed var brødre... Har kvitteringen så da får jeg stikke innom i morgen.

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Trenger hjelp fort

Post by Tonje Lenore »

Det er ikke så vanskelig å se om det er gutter eller jenter, det er egentlig ganske sløvt fra ansatte sin side og si at det var to hannrotter. :klaskepanne:
De kan ikke nekte når det er butikkens feil, får bare håpe hunnrotta ikke er gravid
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: Trenger hjelp fort

Post by Siv M »

Tonje Lenore wrote:Det er ikke så vanskelig å se om det er gutter eller jenter, det er egentlig ganske sløvt fra ansatte sin side og si at det var to hannrotter. :klaskepanne:
De kan ikke nekte når det er butikkens feil, får bare håpe hunnrotta ikke er gravid
Enig med deg Tonje ganske sløvt av de å ikke se forskjellen på de, men det er nok dessverre ikke første gangen at slikt skjer dessverre

Post Reply