rottekull i Bergen

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
robertlie71
Pinky
Posts: 7
Joined: 19 Jun 2013, 21:19

rottekull i Bergen

Post by robertlie71 »

Hei!
Er ny inne på forumet, og sliter litt med å orientere meg her inne. Jeg ønsker å kjøpe en hunnrotte, type hetterotte. Jeg bor i Bergen, men klarte ikke å se evt hvilke kull som selges her i Bergen. Noen som kan hjelpe meg. På forhånd takk:-)

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: rottekull i Bergen

Post by Eru »

Hei, Robert!
Det er fint om du forteller litt om deg selv, så de som evt. har kull kan lese litt om deg og hjemmet ditt.

- Har du hatt rotter før?
- Har du rotte til dags dato? For rotter skal ha minst en rottevenn
- Hvordan skal rottene bo?
- Hvor mye utetid har du mulighet å gi dem?



Du kan gå under kategorien Rottekull og se på Fødte kull eller Kommende kull
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: rottekull i Bergen

Post by Eru »

Det er forresten bare en type rotter! :grin:
Men så har du jo dumbo og toppøret. Dumbo har større ører som sitter lengre ned på rotta og har et nesten litt trist utrykk, mens toppøret har ørene lengre opp og er det du f.eks oftest ser i dyrebutikk :cheerful: Begge er like skjønne og gode :cheerful:

Anbefaler deg å lese her om rotter og forskjellige fargevarianter og tegninger! -> http://www.tamrotter.com/varianter/
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

robertlie71
Pinky
Posts: 7
Joined: 19 Jun 2013, 21:19

Re: rottekull i Bergen

Post by robertlie71 »

Vi er en familie på 4. Gutten vår på 7 år er hyperallergisk mot det meste av dyr desverre, og han har ønsket seg rotte lenge. Vi gjorde en avtale at hvis han reagerte skulle vi få levere den tilbake. Heldigvis har det gått veldig bra, og vi ønsker nå at Pia som er 11 uker skal få en venninne. Jeg har selv hatt rotte i ungdomsperioden. Så jeg har forholdsvis god erfaringer med tamrotter som det nå heter. Har lest meg opp på dette forumet som har gitt meg gode kunnskaper. Det er selvfølgelig jeg som har det fulle ansvaret med stell av Pia:-)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: rottekull i Bergen

Post by wollf »

jeg bor bergen og har et kull på vei. kontakt meg gjerne på pm for videre info

robertlie71
Pinky
Posts: 7
Joined: 19 Jun 2013, 21:19

Re: rottekull i Bergen

Post by robertlie71 »

Glemte å si at Pia er nok ute ca. 4 timer, og har blitt utrolig tam på kort tid.

Post Reply