har ikke hatt rotte siden desember 2011

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Kesia
Gnager på ledninger
Posts: 117
Joined: 10 Sep 2009, 15:41
Kjønn: Kvinne
Location: drammen
Contact:

har ikke hatt rotte siden desember 2011

Post by Kesia »

Hei.. jeg går rett på sak..
Det virker som det er så mange som har rotter og som ikke lengre har rotter, de velger å forsvinne herifra fra forumet siden de ikke lengre har rotter selv.. jeg tok farvell med min beste beste BESTE venn 16 desember 2011..min Vetle, min beste venn som jeg fortsatt hylgråter av/for.. jeg droppet å titte innom rotte forumet etter at vetle døde.. men så følte jeg at selvom jeg ikke har rotte nå..så er jeg alikevell helt knyttet til dette forumet.. for jeg VET jo at jeg skal ha en ny opplvelse med nye rotter, bare ikke enda.. jeg vet at ingen rotte kan erstatte min Vetle eller Lars..men jeg vil alikevell oppleve en ny glede med to nye liv, jeg trenger dem så inderlig i min situasjon nå og for alltid. Jeg trives bare rett og slett med disse vakre skapningene, selvom ingen NY kan erstatte lars og vetle.. men jeg savner så innderlig rottene og dems klokskap..

Måtte bare si dette ! Hilsen Kesia
Hvil i fred min lille Vetle. (født 16/8-2009 og sovnet stille inn 16/12-2011)
Du vil alltid ha plass i mitt hjerte og i mine minner.

Kesia
Gnager på ledninger
Posts: 117
Joined: 10 Sep 2009, 15:41
Kjønn: Kvinne
Location: drammen
Contact:

Re: har ikke hatt rotte siden desember 2011

Post by Kesia »

Kesia wrote:Hei.. jeg går rett på sak..
Det virker som det er så mange som har rotter og som ikke lengre har rotter, de velger å forsvinne herifra fra forumet siden de ikke lengre har rotter selv.. jeg tok farvell med min beste beste BESTE venn 16 desember 2011..min Vetle, min beste venn som jeg fortsatt hylgråter av/for.. jeg droppet å titte innom rotte forumet etter at vetle døde.. men så følte jeg at selvom jeg ikke har rotte nå..så er jeg alikevell helt knyttet til dette forumet.. for jeg VET jo at jeg skal ha en ny opplvelse med nye rotter, bare ikke enda.. jeg vet at ingen rotte kan erstatte min Vetle eller Lars..men jeg vil alikevell oppleve en ny glede med to nye liv, jeg trenger dem så inderlig i min situasjon nå og for alltid. Jeg trives bare rett og slett med disse vakre skapningene, selvom ingen NY kan erstatte lars og vetle.. men jeg savner så innderlig rottene og dems klokskap..

Måtte bare si dette ! Hilsen Kesia
Det jeg MENTE med innlegget var å takke Marlen(wollf) og Matmor ♥ jeg hadde ikke hatt rotter hvis det ikke hadde vert for dere. Marlen: vetle er rammet inn på stua her, så god og nydelig :-) matmor: du har alltid et godt svar på spørsmål om rotter. Jeg SKAL ha nye rotter og håper jeg kan benytte dere begge :-D
Hvil i fred min lille Vetle. (født 16/8-2009 og sovnet stille inn 16/12-2011)
Du vil alltid ha plass i mitt hjerte og i mine minner.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: har ikke hatt rotte siden desember 2011

Post by Matmor »

Hyggelig å høre at du fortsatt lusker rundt her! Hvis jeg fortsatt holder på som oppdretter når det passer i livet ditt og med boforhold så si ifra, Kesia :rat:

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: har ikke hatt rotte siden desember 2011

Post by monlan »

Så fint innlegg m :kisses: jeg skjønner godt hva du følte for velte. Jeg hadde det likedan med jerry. Sorgen var faktisk så stor og langvarig at jeg ikke orket å få nye rotter. Det gikk to år før jeg fikk Ny rotte. Han var en alenerotte som jeg overtok fra en som ikke hadde tid til han lenger. Etter det kjøpte jeg Rasmus og loffen. Nå har jeg ed og Charlie. Allr var /er flotte gutter som jeg er veldig glad i. Og som jeg tilbringer mye tid sammen med og som beriker livet mitt, alle på hver sin måte. Men ingen av dem kommer opp mot fantastiske jerry. Som du beskriver så kjenner jeg også på savnet etter han enda.

Så jeg skjønner hva du mener. Det er ikke sikkert at vi får nye rotter som vi blir like glade i, men jeg håper jo det. De rottene jeg har hatt etter jerry har vært voksne når jeg overtok dem. Jeg tror at vi i allefall må kjøpe små unger som har foreldre som har være avlet på lynne og friskhet. Da er alle forutsetninger der for at vi kan få en ny velte og jerry.

Ed og Charlie er deilige gutter. :love: Har bare hatt dem noen mnd. Men dem er jeg allerede veldig glad i. Loffen er ikke interessert i kos så jeg vil nok ikke bli så knyttet til han. Men han har andre gode verdier. Er så kvikk og leken. Full fart og sjef som har god kustus på burkameratene sine. :giggle:

Som deg, så var jeg uten rotter lenge. Og da jeg fikk findus så viste jeg at i resten av livet skal jeg ha rotter. Minst tre samtidig. Føler med deg som ikke kan ha rotter nå. Og håper det ikke går så lang tid før du har to deilige totter igjen :smile2:
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: har ikke hatt rotte siden desember 2011

Post by Tonje Lenore »

Koselig innlegg, og det er fint å se at du fortsatt er innom forumet, alle er hjertelige velkomne uansett om man ikke har rotter lenger.
Skjønner at ingen kan erstatte Vetle, de små skapningene klarer å komme seg inn i hjertet og bli der, jeg savner mine goinger som
jeg har mistet, og ingen kan erstatte de, de var noe for seg selv som jeg alltid vil huske :kisses:

Kanskje du plutselig en dag får deg noen rotter igjen, hvem vet :klem:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Post Reply