mulig jeg overreagerer..

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
c00nan
Sofaspiser
Posts: 150
Joined: 13 Aug 2013, 01:22
Kjønn: Kvinne

mulig jeg overreagerer..

Post by c00nan »

for ca 2 uker siden fikk jeg meg en ny rotteunge.. fra dyrebutikk og sjekker alltid kjønnet selv da de i dyrebutikken ikke alltid er helt sikker på sånt. Var 100% sikker på at det var ei jente.
Hun var ca 5 uker da så er litt eldre enn det nå men i stad dreiv hun(?) å jokka på den andre rotta mi.. hun bor sammen med 2 andre jenterotter.
Mulig det er vanlig eller har noe med dominans å gjøre men ble veldig nervøs da jeg helst ikke plutselig vil få 2 Ups kull på de andre rottene mine.. så sjekka jo denne lille rotta mi opp og ned lenge, men hun er ikke så lett å holde fast opp ned og synes det er litt vanskelig å se.
Fikk min første rotte tidlig i år så er ganske fersk.. Leste selvfølgelig alt som er å vite før jeg skaffet meg den første men har ikke så mye å samenligne med da jeg bare har hatt jenter. Har også sett på bilder på nett på forskjellen i forskjellige aldere men er det mulig at hannene kan ha små baller? for å si det på den måten.
Sånn det ser ut så ville jeg fortsatt trodd det var ei jente.

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: mulig jeg overreagerer..

Post by Tonje Lenore »

Du skal se tydelig at det er en gutt, da skal det være synlige baller.
Men jokking er tegn på dominans
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

c00nan
Sofaspiser
Posts: 150
Joined: 13 Aug 2013, 01:22
Kjønn: Kvinne

Re: mulig jeg overreagerer..

Post by c00nan »

åh, takkgud! da slipper jeg å bekymre meg for å ende opp med 38 rotter.. ellernoe.
Takk for svar! :ratgreen:

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: mulig jeg overreagerer..

Post by Milla »

Veldig vanlig at jenter jokker på hverandre når de er brunstige :giggle:
Skjønner at du reagerte, det gjorde jeg også første gangen også.

Tidligst i dag tidlig hadde jeg de to minste jentene mine som fløy etter hverandre og jokka/red på hverandre, begge var brunstige :rofl:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

c00nan
Sofaspiser
Posts: 150
Joined: 13 Aug 2013, 01:22
Kjønn: Kvinne

Re: mulig jeg overreagerer..

Post by c00nan »

haha, ble bare veldig sånn.. ''tenk hvis..'' :cheerful:
men da får dem bare holde på da :glise:

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: mulig jeg overreagerer..

Post by Tonje Lenore »

Ja, skal ikke være like lett å vite alt, men mange jenter som gjør sånn, tenkte første gangen selv.
"HÆ, har jeg fått en gutt i stede???" :giggle:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

c00nan
Sofaspiser
Posts: 150
Joined: 13 Aug 2013, 01:22
Kjønn: Kvinne

Re: mulig jeg overreagerer..

Post by c00nan »

akkurat det jeg tenkte også :nottelling: haha
bare '' HÆ? nei! det kan ikke være mulig :O shiiiit ''

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: mulig jeg overreagerer..

Post by Siv M »

Tror de aller fleste reagerer når de ser dette den første gangen :giggle: er ikke bare rotter som driver slik, det gjør marsvina mine også selv om de er bare gutter :nottelling: men som sagt de aller fleste vil nok reagere på samme måte når de er helt nye rotte eiere vil jeg tro :cheerful:

Post Reply