En av to hunnrotter døde brått

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
beno
Pinky
Posts: 1
Joined: 21 Apr 2014, 12:52

En av to hunnrotter døde brått

Post by beno »

Jeg har to spørsmål:
Vi har hatt to hunnrotter siden august 2012, de var da ca 6-8uker da vi fikk dem. Den ene døde brått i søvne for et par dager siden, uten at vi har merket noe annet på henne enn at hun har vært litt roligere i det siste (hun har alltid vært en liten utforsker). Hvor vanlig er dette?
Den andre er nå synlig urolig og leter etter kompisen. Bør vi avlive henne eller skaffe en ny rotte? Dette vil jo være en ganske nyfødt, mens den vi har nå nærmer seg 2år.
Noen som har noen råd?

beno

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: En av to hunnrotter døde brått

Post by wollf »

beno wrote:Jeg har to spørsmål:
Vi har hatt to hunnrotter siden august 2012, de var da ca 6-8uker da vi fikk dem. Den ene døde brått i søvne for et par dager siden, uten at vi har merket noe annet på henne enn at hun har vært litt roligere i det siste (hun har alltid vært en liten utforsker). Hvor vanlig er dette?
Den andre er nå synlig urolig og leter etter kompisen. Bør vi avlive henne eller skaffe en ny rotte? Dette vil jo være en ganske nyfødt, mens den vi har nå nærmer seg 2år.
Noen som har noen råd?

beno

hei
de er nok blitt ganske gammle så dødsfall som dette kan desverre skje. gjennomsnitt levealder er 18 mnd for rotter.
har du tenkt å fortsette med rotter ville jeg skaffet meg to nye små.
om ikke kan det være en ide å skaffe deg en jevngammel venninde eller kastrert hanne til henne.
noen har også kanskje en dame de kan låne ut til deg slik at du får selskap

Post Reply