vasking av rotter?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Varge
Pinky
Posts: 5
Joined: 14 May 2014, 11:36

vasking av rotter?

Post by Varge »

Da har jeg fått tak i to hunnrotter. De er oppsøkende og til å være første dagen her er de overaskende husvarme. Tingen er at pelsen ser ut til å være dekket av et litt fett-aktig lag fra det gamle bunnen fra buret de kom i. Så det jeg lurer på er om det er trygt å vaske rotter og isåfall hvordan bør det gjøres? For etter hva jeg har hørt har rotter relativt lett for å bli syke? Bare stryke dem med en varm og fuktig klut?

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: vasking av rotter?

Post by WillyWonka »

Fettlaget fra skittent bur kan gå bort av seg selv om du er flink og holde buret rent.
Rottene kan vaskes, men da må du bare huske og tørke dem godt etterpå :) Mange rotter er redd for rennende vann, så en våt klut an være en bedre framgangsmåte.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: vasking av rotter?

Post by wollf »

eller sett inn et lite baseng så kan de bade selv og leke seg

Maija
Pinky
Posts: 10
Joined: 11 May 2014, 09:19
Kjønn: Kvinne
Location: Telemark
Contact:

Re: vasking av rotter?

Post by Maija »

Jeg dusjet alltid rottene mine før, enten de var med i dusjen eller jeg badet de i vasken og de fikk lekt samtidig. Med mild babysåpe vasket jeg da, evt bare vann.
De nye er ikke tamme nok til at jeg vil stresse de med det enda, men etterhvert som de vil lukte vil jeg nok gjøre det også..

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: vasking av rotter?

Post by mily »

Jeg vasker vanligvis ikke rottene mine det fikser de som regel fint sjøl. Men hvis det virkelig er nødvendig har jeg skylt de under springen og vasket med mild såpe eller eventuelt brukt en klut hvis rotta blir stressa av rennende vann :cheerful:
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Post Reply