Rotta mi hoppet plutselig min mens vi var i trappa!

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Rotte Jenta
Pinky
Posts: 3
Joined: 01 Jun 2014, 01:59
Kjønn: Kvinne

Rotta mi hoppet plutselig min mens vi var i trappa!

Post by Rotte Jenta »

Hei er veldig bekymret for rotta mi, da hun plutselig fikk for seg og hoppe mens vi var på vei ned trappa etter en tur på kjøkknet for å hente noe godt :kjempetrist:
hun hoppet også så klart fra toppen så godt som, og hun landa nokså stygt på gulvet, jeg ble livredd om hun hadde slåt seg rett og slett ihjel eller om hun faktisk døde momentallt :trist2:

etter hun hoppet forsvant hun under tv bordet og ble totalt sky, så måtte rope på kjæresten som lå og sov for hjelp. tok litt tid før vi fikk henne ut derifra,
vi sjekket henne for ytre skader etter det voldsome fallet, men kunne ikke se noe. har en følelse på det kan vere noe indre ting som kan ha fått seg et slag.
akkurat nå ligger hun på plassen sin i buret og ikke rikker seg ikke og er veldig sky. vet de blir det da de er syke eller har det vondt, men aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre for å hjelpe henne.
Hun er ikke egentlig ei som liker å hoppe så veldig mye fra fra før så ble veldig sjokka da hu plutselig tok det støntet der.

er det noen tips eller råd til meg eller noen ting som helst blir jeg veldig glad.
Mvh en veldig engstelig Matmor :trist2:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Rotta mi hoppet plutselig min mens vi var i trappa!

Post by WillyWonka »

Jeg ville vurdert å ta kontakt med en veterinær. Hun kan ha skadet seg, og hun kan ligge med smerter. Da kunne du kanskje fått Metacam, som er smertestillende.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Rotte Jenta
Pinky
Posts: 3
Joined: 01 Jun 2014, 01:59
Kjønn: Kvinne

Re: Rotta mi hoppet plutselig min mens vi var i trappa!

Post by Rotte Jenta »

Hei tusen takk for svar, ja vi har vurdert å ta henne med ned til en vetrinær for å se om alt er bra. :jepp:
Hvis de vil gi henne medisin er det i tablet form? :confused:

hun gikk tilfedig hvis ned i første etasje av buret nå og begynnte smått og romstere, rydde og spise litt det jeg hadde gitt henne.
Hun ville plutselig ut til meg nå, så nå sitter hun i sofan med meg, jeg ser samtidig om hun viser from for skade da hun beveger seg men kan ikke se noe forløpig. :overrasket: :smile2:

kan det være et bra tegn da helle greia startet i går natt, da hun alleredet vil ut og sosialesere seg?

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Rotta mi hoppet plutselig min mens vi var i trappa!

Post by WillyWonka »

medisinen gis nok mest sansynlig i mikstur form som du da gir i med sprøyte bare inn i munnen, eller blander ut i noe godt å spise :)

Ja men det er godt hun har kommet seg. Går seg nok til :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Rotte Jenta
Pinky
Posts: 3
Joined: 01 Jun 2014, 01:59
Kjønn: Kvinne

Re: Rotta mi hoppet plutselig min mens vi var i trappa!

Post by Rotte Jenta »

Ok den er grei, skal se an nå litt utover dagen osen det går med henne.
blir nok en sjekk uansett på henne hos vetrinæren. :)

Maija
Pinky
Posts: 10
Joined: 11 May 2014, 09:19
Kjønn: Kvinne
Location: Telemark
Contact:

Re: Rotta mi hoppet plutselig min mens vi var i trappa!

Post by Maija »

Hun har nok fått seg et mentalt sjokk også.
Lykke til :)

Post Reply