Ble kalt dyremishandler fordi jeg har rotter og andre dyr

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ble kalt dyremishandler fordi jeg har rotter og andre dyr

Post by wollf »

kaninen vil nok drepe rotta.

de er ikke lyst mordere nei. men en rotte er fremdeles et rovdyr.
en kanin og en rotte har helt forskjellig ernæringsbehov. derfor vil ikke de kunnespise samme mat uten at en blir dårlig.

syke dyr er mer svekket, svekkede dyr er mer utsatt for angrep eller for å angripe.

en kanin er ikke som folk tror en nusselig uskyldig gnager. faktisk er den ikke en gnager i det hele tatt og selv med nusselig utseende er den en drapsmakin om den føler seg truet eller blir sint.

mange marsvin har fått oppleve en kanins vrede, og marsvin er ganske uskyldige. kan du da tenke deg en rotte?

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Ble kalt dyremishandler fordi jeg har rotter og andre dyr

Post by malap »

Som wollf sier her, mange marsvin har blitt skadet av å bo sammen med kaniner. Det er så synd det er så mye feilinformasjon ute og går, spesielt om dette med å ha kaniner og marsvin sammen. Og ja, som nevnt over her - tenk hvor mye skade en kanin kan gjøre på en liten rotte da! Jeg ville nok vært mer bekymret den veien. Og jeg har sett sinte kaniner, de er ikke akkurat til å spøke med.

Forskjellige arter skal uansett ikke være i samme bur. Det finnes det drøssevis av argumenter mot, deriblant ernæring, størrelse, kroppsspråk, bakterier m.m.

Om man har de løst sammen ville jeg i det minste vært veeeldig observant! Men det ville jeg vært med katt/rotte, hund/rotte også, som mange har løse sammen. Jeg skiller opp rottene og hundene mine, for jeg vil ikke ta noen sjanser.
Malena

Post Reply