Klikkertrening

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Ida Davidsen
Omegarotte
Posts: 129
Joined: 01 Jun 2014, 13:00
Kjønn: Kvinne
Location: Kristiansand

Klikkertrening

Post by Ida Davidsen »

Hei alle sammen jeg har to små rottejenter som jeg har veldig lyst til å prøve ut klikkertrening med :boing:
Lurte når dere ville begynt med det? Så tidlig i rottas liv som mulig? Mine er 5-6 uker gamle og jeg tenkte jeg skulle bli ordentlig godt med dem først. Den ene et helt fantastisk men den andre er hakket mer skeptisk.
Ikke misforstå, hun er veldig tam, hun er bare litt mer sta kan du si. F.eks når jeg hadde dem i senga og sofaen. De står ved siden av hverandre så det er lett å gå fram og tilbake. Minstejenta Lulle spinner fram og tilbake mellom meg og den andre - Sammy - som lå i sofaen for å leke med oss begge. Til slutt bestemmer vesla seg for å bare være hos meg. Etter litt kommer Sammy tuslende og stopper på sofalenet og ser på meg. Jeg strekker armen bort til henne men hun bare står og nøler og vender tilbake til sofaen. Dette gjentok hun en liten stund, men jeg sluttet å strekke hånda til henne og ignorerte henne i stedet. Til slutt ga hun opp og gikk frivillig til meg så fort jeg endelig henvendte meg til henne igjen. Akkurat som om hun egentlig hadde veldig lyst men ville ikke slutte å late som om hun ikke brydde seg. Men jeg er like sta selv så hun knakk da til slutt. Lille stabukken min :sarcastic: Hun er like fornøyd hver gang hun endelig er hos meg da!
Så hva tenker dere? Når ville dere startet klikkertrening med rotter?
Sammy og alle de elleve som jeg har mistet :kiss:

Nanna
Pinky
Posts: 9
Joined: 09 Oct 2014, 21:21

Re: Klikkertrening

Post by Nanna »

eg såg någe videoer på youtube og de såg kjempekult ud. Eg trur vell de e sama prinsippe som me hund. Jo tidligare du starte jo enklare e de for di å læra :)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Klikkertrening

Post by wollf »

Ville startet ved 8-10 ukers alder.

Post Reply