Jeg og en vennine kjøpte oss to rottebrødre for ca. 4 mnd. siden. Hun tok den ene og jeg den andre. Vi kjøpte dem i dyrebutikk, og fikk opplyst at det gikk helt filnt og ha en rotte alene. Jeg hadde selvfølgelig lest meg opp på dette før innkjøpet, men damen i butikken virket som hun hadde god peiling og var flink å overbevise. Derfor gikk det sånn at rotta mi nå bor alene, og har gjort det siden jeg fikk han. Han har det veldig fint virker det som, og jeg bruker mye tid på han. Har får være en god del ute av buret, og blir veldig glad når han for komme ut

Nå i det siste føler jeg at kanskje det alikevell hadde vært best for han og ha en til rotte som selskap. Så jeg lurer egentlig på deres erfaringer angående dette? Er det "nødvendig" for meg å kjøpe en rotte til? Har han det okei alene? Og da om jeg skal kjøpe meg en til rotte, er det lurt og kjøpe en ung rotte, eller kan det godt være en eldre en? Gutt eller jente? Må de/han kastreres?
Litt mange spørsmål, men vil i grunn bare høre hva dere alle mener før jeg bestemmer meg helt

Takk for alle svar!!
Hilsen Gina