Kosebiting?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
kristofferesp
Pinky
Posts: 8
Joined: 15 Sep 2014, 15:16
Location: Ålgård, Rogaland
Contact:

Kosebiting?

Post by kristofferesp »

Hei!

Jeg kjøpte meg tre rottebrødre for rett under 1 måned siden fra en på forumet som hadde fått kull. Så de er rundt 13-14 uker gamle nå :)
I det siste har de begynt å, ikke bite, men setter tennene over fingeren. Nesten som de smaker på meg, eller "kosebiter".. De gjør det kun hvis hånda mi står i ro. Hvis jeg koser og duller med de rundt hodet gjør de det ikke. De gjør det forsåvidt også på tærne hvis jeg ligger i ro på gulvet. Hvis jeg ikke reagerer gjør de det hardere. Nesten som de ser hvor hardt de kan bite uten å havne i trøbbel :flau: De har aldri bitt til blods, og biter aldri i f.eks øret hvis de er på skulderen.

Noen som vet hva de driver med? Oppdretteren mente det kunne være at de forventet en godbit.
:angel: Kasper, Jesper, Jonatan og politimester Bastian. :angel:

Maxtine
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 28 Feb 2010, 15:37
Location: Akershus

Re: Kosebiting?

Post by Maxtine »

Høres nesten ut som grooming, spør du meg. :)
Rottene mine pleide å stelle og vaske meg sånn hvertfall. De slikket hånda mi og brukte tennene slik du beskriver. Eller kanskje de bare sjekker om du lever? :giggle: Hunder kan gjøre det hvertfall!
Hvil i fred Halvorsen min, Remy-gutten og Ozzy-gutten min...<3

kristofferesp
Pinky
Posts: 8
Joined: 15 Sep 2014, 15:16
Location: Ålgård, Rogaland
Contact:

Re: Kosebiting?

Post by kristofferesp »

Fant en tråd til som omhandlet dette emnet:
viewtopic.php?f=17&t=16771" onclick="window.open(this.href);return false;
wollf wrote: mine lekebiter en del. særlig de yngste.
det er helt ok så lenge det ikke blir hardt, da piper jeg.
men lekebiting er ikke nødvendigvis negativt. det kan være innlært som hos med da jeg leker mye med unger ved å kjile dem og la dem leke med hendene.
men det kan også være mangel på korrigering fra voksene rotter
Skal prøve å pipe hvis jeg synes det blir for hardt :cheerful:
Jeg tviler på at rottene i mitt tilfelle ikke har fått korrigering fra voksne rotter. De bodde i stort bur med 6 voksne rotter til de var rett under 9 uker :justice: :grin:
:angel: Kasper, Jesper, Jonatan og politimester Bastian. :angel:

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Kosebiting?

Post by Sara Syversen »

Jeg anbefaler sterkt denne siden her angående possitiv bruk av tenner. Rotter bruker tenner som vi gjør med våres hender.
Om rottene ikke er aggressive så la dem bruke de.

Står veldig mye nyttig her .

http://www.joinrats.com/EarningTrust/RatsUsingTeeth/" onclick="window.open(this.href);return false;
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Post Reply