Vi lurer på rotter

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
LiljeK
Pinky
Posts: 1
Joined: 01 Feb 2015, 01:40

Vi lurer på rotter

Post by LiljeK »

Hei. Jeg har forsøkt å lese artiklene her, som det bes om, men jeg kommer ikke inn på dem. Vet ikke hva som er feil, men jeg kommer sikkert derfor til å stille veldig teite spørsmål. Eller - jeg vet jo kanskje ikke engang hva jeg burde spørre om! :)

Vi er et voksent par med en tenåringssønn, som egentlig kunne tenke oss å ha både hund og katt, men det går ikke her vi bor nå. En venninne fortalte om noen rotter hun har hatt en gang (før altså, ikke nå lenger) som var veldig smarte, søte og morsomme, og anbefalte oss å tenke på om det kunne være noe for oss. Vi er ganske syke, så vi er hjemme hele tiden. Og vi bor ganske trangt, blokkleilighet i Oslo.

Jeg savner virkelig å ha dyr, driver og snyltekoser på kattene og hundene til venninnene mine. Men jeg skulle vel gjerne ha sett og opplevd noen rotter på ordentlig først. Håndtert dem litt, og sånt.

Jeg blir veldig glad for alle råd som kan hjelpe oss i å ta en beslutning, uansett hvilken vei den måtte gå.

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Vi lurer på rotter

Post by Marit Fosen »

Rotter er et fantastisk kjæledyr, og dere vil ikkke savne hverken hund eller katt med rotter i huset. Gutterotter er roligere og har mer tid til kos enn jenterottene. Skaff dere 3 stykker. Da blir ikke én sittende igjen alene om én skulle falle fra. Lykke til med valget!
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Vi lurer på rotter

Post by WillyWonka »

Rotter er overhode ikke ett dumt valg :) Selv har jeg 7 hanner og elsker dem alle sammen <3
Små dur med STORE personligheter. Det er veldig gøy og bli kjent med dem og dere vil etterhvert kjenne igjen de ulike personlighetene hos dem, slik som hos mennesker.

I min flokk er det mye forskjellig. Har en som kan ligge i armkroken og kose i mange timer, noen koser litt, før de vil utforske mer. De kommer gjerne tilbake for kos flere ganger før de skal ut og utforske igjen :) Den ene jeg har, er fra dyrebutikk og liker ikke håntering. Jeg kan få stryke, men han liker ikke bli løftet. Han er ikke redd, men liker det ikke. Og det må nesten være greit det også ^^

Jeg anbefaler dere å ta kontakt med Sandra. Hun holder på med omplassering av rotter i Oslo-området. Hun vilkanksje være tilgjengelig med tanke på lån av rotter. Dere kan kanskje låne 2-3 stykker av henne for å se om dette er noe for dere. Hun har/har hatt mange rotter og er flinke og håndtere de hun har, også de til omplassering, så rottene fra henne er godt vant med håndtering og de kan være flotte rottetotter for personer som kunne tenke seg å prøve :)

Hjemmesiden hennes: http://rotteslottet.blogspot.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

metalrat
Stjeler mat
Posts: 70
Joined: 18 Jan 2015, 22:56
Kjønn: Kvinne
Location: Fredrikstad

Re: Vi lurer på rotter

Post by metalrat »

Hei, vi er voksen med 3 barn. Dattera er det yngste med 10 år. Jeg har vokst opp med hund, etterpå eide jeg hund selv i 17 år. Han var den beste hund noensinne, det må jeg si og jeg savner han fortsatt. Men det var oxo derfor vi valgte rotter nå istedet av hund. Jeg hadde rett og slett ikke lyst mer og gå på lange turer med hund uansett hvor kaldt det er eller hvor masse det regner eller midt på natta fordi hund har det vondt i magen. Rotter, det synes jeg, er likesom små hunder. De gleder seg når du kommer hjem og hører stemmen din. De er super glad når du våkner tidlig og kommer ut av soferomet. De venter spent hva slags mat de få, og hell er de matglade
:grin:

Hardy Rats
Sofaspiser
Posts: 193
Joined: 09 Sep 2014, 16:56

Re: Vi lurer på rotter

Post by Hardy Rats »

Unnskyld for forsinket svar, men hvis dere ikke har fått treffe rotter enda, så kan det være jeg kan hjelpe med det :) Jeg har 3 gutter som er glade i besøk!
~Marcy, Muffins, Moon, Mira, Magic, Aero, Bubbles, Bulma, Chelsea, Mim, Delta~

Post Reply