Her er mine nye rotteunger!!!

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Hvis NTF skal ha en liste vil det ikke være en "svarteliste", hverken når det gjelder dyrebutikker eller dyrleger, det kan vi få problemer med. Det vi derimot kan ha er liste over gode dyrleger og gode dyrebutikker. Vi har allerede en liste over dyrleger (se linksiden). Hvis webmaster Melody er interessert i å lage liste over dyrebutikker også, så er det hun som skal motta "anmeldelsene" :)

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Ja, det er bedre :oops: Da kan man heller si " Siden dere selger så unge rotter så sier jeg ifra til NFT og da kommer dere ikke på listen over gode dyrebutikker!" :P Er en god idè det! :)

Hva syntes webmaster Melody? :wink:

Panther

Post by Panther »

Lykke til med ungene! Gi de mye kjærlighet og næring da!!=)



Kongsberg Zoo senter har jeg bare posetive erfaringer med. De har vikelig satt seg inn i det å ha dyr. Det eneste er at de bruker sagflis, men det sånn som ikke støver sier de :?

De tar ikke inn rotteunger før de er minst 5 uker gamle. Har levert rotteunger der en gang :oops:(bare 3 stykker og jeg vet hvor de havnet) , og da måtte jeg skrive når de var født, hva fargen het og hvordan de kunne få tak i meg hvis det skjedde noe.

De er også nøye med det å skille hunner og hanner...

Ville bare reklamere litt;)

Ailani

Post by Ailani »

Hei jeg bare lurte på når neste parring blir? har en hunnrotte som skal brukes i avl, men mangler en hanne. du bodde ikke så langt unna meg, så jeg lurte på om du hadde en å låne bort?

annetten
Betarotte
Posts: 421
Joined: 13 Feb 2004, 12:01
Location: Oslo
Contact:

Post by annetten »

Panther wrote:Kongsberg Zoo senter har jeg bare posetive erfaringer med. De har vikelig satt seg inn i det å ha dyr. Det eneste er at de bruker sagflis, men det sånn som ikke støver sier de :?
Det er i og for seg ikke støvet som spiller noen rolle, men hva slags treverk flisa er laget av. Flis fra bartrær inneholder stoffer (fenoler) som kan være skadelig for rottene. Når det er sagt er jo ikke støvete burstrø bra det heller, siden det irriterer luftveiene.

anja

Post by anja »

god ide :wink:

Locked