Ny, men litt erfaren!

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Tigressen
Pinky
Posts: 18
Joined: 16 Feb 2016, 14:38
Kjønn: Kvinne

Ny, men litt erfaren!

Post by Tigressen »

Hei alle sammen :cheeeers:

Jeg legger inn en liten presentasjon her før jeg starter å stille spm under de rette kategoriene :smile:
Jeg heter Mette, er 36 år og fra Østfold med samboer, sønn på 6 år og bonussønn på 13 år. Har 1 engelsk undulat Sir Edwin, 1 engelsk/australsk undulat Van Rio og en omplasseringshund vi tok til oss for halvannet år siden. Mira, blanding av labrador og vetikke, fylte 10 år i januar :cheesy:
Jeg er en tidligere rotteeier som nå ønsker å holde rotter igjen. Hadde en enslig jenterotte i 99-01 ved navn Madonna, og ett rottepar (jenter) 03-04 ved navn Ronja og Nala. :hearteyes: Gubben har også hatt rotte tidligere.
Nå har jeg reservert to jenterotter som ventes født i påsken. Utrooooolig lenge å vente, men da har jeg samtidig tid til å forberede meg masse.
Har ikke det største og beste buret akkurat nå (gammelt Ferplast fuglebur), men har sjekket burkalkulatoren og det skulle være greit med to rotter med smart innredning. Planen er i løpet av sommeren å enten lage et bur-på-bur byggeprosjekt, kjøpe større brukt bur eller å ombygge hylle til hjemmelaget bur.
Har fått masse inspirasjon og gode råd her inne mens jeg har lusket i kulissene ett par uker :giggle:
Nå holder jeg på å prøve meg på å strikke og sy forskjellige hengekøyer og tuneller i ventetiden. Og fikse hjemmelagde hyller til buret. Har Fibromyalgi så alt med hendene tar en del tid å få til, men har jo god tid på meg :smile:
Har gitt meg selv en utfordring med å prøve å lage det meste selv slik at kostnadene holdes så lavt som mulig. Elsker å utfordre meg selv litt :cheerful:
Har laget hus av plast-isboks og skal lage do av isboks også.

Det var visst ikke en liten presentasjon :lolear:
Gleder meg til å bli bedre kjent med dere her inne :cheer:

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Ny, men litt erfaren!

Post by Sara Syversen »

Velkommen til rotteverden. Blir nok kos å ha rottenøster igjen. [HEAVY BLACK HEART]
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Tigressen
Pinky
Posts: 18
Joined: 16 Feb 2016, 14:38
Kjønn: Kvinne

Re: Ny, men litt erfaren!

Post by Tigressen »

Takk :boing:

utmeldt

Re: Ny, men litt erfaren!

Post by utmeldt »

Velkommen til forumet! :cheerful:

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Ny, men litt erfaren!

Post by Kesia Madeleine »

Velkommen så masse til oss her! :cheerful:
Så kjekt at dere skal få rotter igjen! Husker selv da jeg skulle få mine første rotter for 4 år siden, da ventet jeg i noen måneder før de ble født og jeg fikk dem. Det føltes utrolig lenge å vente, men samtidig er det en fin ting også. Da får man masse tid til å lage og kjøpe inn ting, lese og forberede seg ^^ Gleder oss til å få se bilder av jentene når du får dem :D
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

Tigressen
Pinky
Posts: 18
Joined: 16 Feb 2016, 14:38
Kjønn: Kvinne

Re: Ny, men litt erfaren!

Post by Tigressen »

Tusen takk :boing:
Bilder blir det sikkert masse av :giggle:

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Ny, men litt erfaren!

Post by mily »

Velkommen :cheerful:
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Ingerid Øksnevad
Stjeler søppel
Posts: 776
Joined: 05 Jun 2013, 09:37

Re: Ny, men litt erfaren!

Post by Ingerid Øksnevad »

Velkommen :)

Blir kos å se bilder :)

Tigressen
Pinky
Posts: 18
Joined: 16 Feb 2016, 14:38
Kjønn: Kvinne

Re: Ny, men litt erfaren!

Post by Tigressen »

Takk :cheerful:
Rottene er født :boing:
Er så heldig å være først ut i to rottekull som ble født 14 og 15 april. Så valgmulighetene mine er jo store :cool:
Nå gleder jeg meg til å få tilsendt bilder av jentene.

Tigressen
Pinky
Posts: 18
Joined: 16 Feb 2016, 14:38
Kjønn: Kvinne

Re: Ny, men litt erfaren!

Post by Tigressen »

Ups, jeg mente mars og ikke april så klart :crazybonk:

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Ny, men litt erfaren!

Post by mily »

Så koselig, alltid kos med rottebabyer :roflmao: som ingerid sier under, del gjerne bilder :rottehode:
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Tigressen
Pinky
Posts: 18
Joined: 16 Feb 2016, 14:38
Kjønn: Kvinne

Re: Ny, men litt erfaren!

Post by Tigressen »

Det skal jeg gjøre :boing:

Post Reply