sette kastrert hannrotte med 4 hunnrotter?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
Nemi

sette kastrert hannrotte med 4 hunnrotter?

Post by Nemi »

Jeg lurer på om det kan fungere bra å sette sammen en kastrert gutt med jentene mine? vet nemlig om en gutt som ikke har det bra nå, og jeg har sagt at jeg vil ha den... denne er ca 5-6 mnd, og mine jenter er fra 5 mnd til 1 år og 4 mnd...

noen erfaringer?
jeg skal i så fall kastrere den om jeg får den... fordi jeg klarer ikke gå og vite at den har det jævelig!

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Det fungerer som regel fint, men du må som ved alle sammensettinger av ikke helt unge rotter beregne god tid og masse tålmodighet på det. Husk på at han ikke må være i nærheten av jentene før det har gått minst to uker etter kastreringen.

annetten
Betarotte
Posts: 421
Joined: 13 Feb 2004, 12:01
Location: Oslo
Contact:

Post by annetten »

Hadde en kastrert hann i buret sammen med tre jenter, og det gikk helt utmerket - har aldri hatt et så harmonisk bur noen gang. Men som Heidi sier, ta det rolig med introduksjonen.

collaitz

Post by collaitz »

Når det er en kastrat til hunner, så kan sammensætningen ofte være utrolig nem :wink: Voksne hunner kan være lidt kostede overfor andre voksne hunner, men ofte vil de se på kastraten med andre øjne. Jeg har efterhånden introduceret en del kastrater til mine hunner - og fra hunnernes side er kastraterne altid blevet accepteret med det samme (gerne med lidt øreblafren *G*)

Nemi

tusen takk for svar!

Post by Nemi »

takker for svar! ja jeg tar meg god tid, men lurte på om det er spesielt med en kastrert gutt... og utifra deres svar kommer dette til å gå fint! =)

Locked