slangemat

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

slangemat

Post by Sjobeng »

ja...jeg vet ikke helt hvor jeg skulle legge denne tråden... men den passet liksom ikke helt på for og ernæring :roll:

i går var jeg innom en av dyrebutikkene i nærheten og kom til å kikke oppe fryseboksen de har ved inngangen hvor de alltid har hatt mygglarver og sånt forskjellig. men nå hadde de innredet halve frysen til mus, rotter, marsvin og kaniner :shock:

rottene kostet 22,- for de små ("pinkies"), 45,- for medium og 79,- for store. det var bare de store jeg så da. 250-350grams helt normale rotter i hver sin plastpose. til sammenligning koster en levende rotte i butikken 60kr. med mindre noen forteller dem at det er en dumbo, da koster den 149,- men de vet ikke hvordan dumbo ser ut, så de blir ofte lurt. jeg har ikke sett dette tilbudet i fryseboksen før, men kanskje det var en god ide? regner jo med dyrene er avlivet på forsvarlige måter. andre som har sett slikt noe?
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Har jeg aldri sett eller hørt om :o :shock: stakkars rotter og andre dyr :shock:

Panther

Post by Panther »

Er dette lovlig!?
Skjønner at slangene også må ha mat... MEN...

Sidney

Post by Sidney »

Det har jeg aldri sett. Vil aldri se heller!!! Åssen avliver de de nyfødte da? kan ikke tenke meg at de får en sprøyte. Mulig det ikke stemmer, men likevel. Jeg ikke like nei!!!

Påss

Post by Påss »

Har aldri sett tilgjengelig fryseboks i dyrebutikk jeg, men nå er jeg ikke akkurat bevandret i dyrebutikkene på Sørlandet heller... Fy av meg...
Er det vanlig ??? :shock:

Påss

Post by Påss »

Sidney wrote:Det har jeg aldri sett. Vil aldri se heller!!! Åssen avliver de de nyfødte da? kan ikke tenke meg at de får en sprøyte. Mulig det ikke stemmer, men likevel. Jeg ikke like nei!!!
De knekker vel bare nakken på dem ??
:cry: *uurk*

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Nå vil ikke jeg spekulere i hvrodan de blir tatt livet av, men det er absolutt et greit tiltak for da vet man ihvertfall at de ikke blir gitt som levende mat, noe som jeg syns er mer grusomt...
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Uff! :shock: Enig med at det er bedre det enn levende rotter og dyr, men hvor får de rottene fra? Avler opp masse selv for å brekke nakken (?) på dem og fryse dem ned? Syntes ikke det er noe særlig.... :? :(

Påss

Post by Påss »

Jeg spekulerer ikke i avlivningsmetode, men siden de er mat så er det nok ikke med sprøyte. Selvfølgelig er det bra at de i det minste er døde når de blir spist....

Casanova

Post by Casanova »

Hvor var dette?
Så det en gang jeg var i strømmen.Ekkelt,men jeg stoler mer på at dyrebutikkene avliver rottene/musene på riktig måte enn f.eks mange reptileiere ville gjort!

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Men er det ikke ulovlig med slanger i norge???
Tro om det er lovlig å selge døde dyr som slangemat da?Hmm
Mvh
Elin:o)

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

det står jo ingen steder at det er slangemat..... men vi vet jo at folk bruker det til det likevel.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Når en liten dyrebutikk å Levanger får spørsmål om de har syke eller gamle dyr de vil kvitte seg med, forundrer det meg ikke at dyrebutikker lenger sør i landet, har begynt å ta inn døde rotter og mus. Selv om det ikke er lov (og spesielt da), blir flere å flere her til lands reptileiere. Og jeg er glad dyrebutikkene vil tilby frossent, enn å la disse kjøpe levende dyr til fôr.
Mvh Ida S. Eggen

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Sant sant..Men kan jo være en ide å ta kontakt med dyrevernsnemda slik at de sjekker måten dyra blir avlivd på...Hadde det vært en dyrebutikk i mitt nærmiljø så ville jeg ha gjort det.....
Mvh
Elin:o)

Hedda
Sofaspiser
Posts: 194
Joined: 24 Mar 2005, 23:06
Location: Oslo
Contact:

Post by Hedda »

Elsol wrote:Men er det ikke ulovlig med slanger i norge???
Tro om det er lovlig å selge døde dyr som slangemat da?Hmm
Det er ulovlig å ha det, men man kan søke om tillatelse til å ha det.

Locked