kastrere hannrotte?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Gunn Hege

Hei kastrert rotte

Post by Gunn Hege »

Hei

Jeg har kastrert den ene hannrotta mi Rattzi 17 jan 04. Han var en kjempe rotte og ble skikkelig kosegutt etter kastreheringen. Jeg ventet en uke før jeg puttet han i bur med huene, slik at det ikke var noen mulighet til graviditet. Dessverre avlivet jeg ham i november samme år da, dyrlegen konstantere kreft grunnet alderdom. Skulle sent han på obd. men det ble ikke noe av, hadde ikke hjerte til det. Han sovnet stille inn på skuldra mi hos dyrlegen.

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Unnskuld meg , men , får å unngå graviditet?

Er det ikke slik at hannene er 100% streile etter kastereing?
Dyrlege klemmer jo ut ballesteinene/testikklene ( der det produserer sæd)
Så logisk vil en hannrotte være streil med engang ballestenene er tatt ut.
Eller tar jeg feil?
Det bare hørtes litt rart ut med engang :wink:

Gunn Hege

Post by Gunn Hege »

Ja jeg tenkte over det jeg og, men dyrlegen anbefalte meg at han var i et bur for seg selv en uke fram i tid, også for at han skulle komme ordentlig til hektene igjen. Det var bare enn sikkerhetsmargin trur jeg.
Det var også andre som sa at det kunne være lurt, da det kunne hende det lå igjen litt i kanalen eller noe :?

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Ok, det hørtes bare rart ut med engang. Men det er jo alltid greit å vente i noen uker så operasjons såret får grodd litt osv :wink:

Gunn Hege

Post by Gunn Hege »

'Ja det er bare jeg som ikke er helt god til og skrive enkelte ganger, sånn at det høres rart ut.

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

hehe, det er du i8kke alene om :wink:
Jeg er verdens flinksete til å skrive feil, hehe. Jeg er ganske dårlig til å formulere setninger og innlegg også :oops:

Men nok Offtopick. :wink:

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Gunn Hege wrote:Ja jeg tenkte over det jeg og, men dyrlegen anbefalte meg at han var i et bur for seg selv en uke fram i tid, også for at han skulle komme ordentlig til hektene igjen. Det var bare enn sikkerhetsmargin trur jeg.
Det var også andre som sa at det kunne være lurt, da det kunne hende det lå igjen litt i kanalen eller noe :?
Ja, det stemmer. Det kan henge igjen noe og det har vært tilfeller der hunnene har blitt gravide etter å ha fått en kastrert hann i buret rett etter inngrepet. Det sier dyrlegen her inne i hvert fall.
Hilsen!
Rose

Locked