Villrotte..

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Villrotte..

Post by Morgan's »

Har fått besøk av en liten villrotte dame i rotteværelsen.. :(

Er det farligt?

Hvordan å fjerne henne uten å legge ut gift?? Vil helst unngå å sette ut drepende feller også (det i tilfelle en av mine klarer å rømme)..
Hilsen!
Rose

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Det skal finnes feller som bare fanger, ikke dreper, også... Men jeg vet ikke hvor man får tak i det... :roll:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Henrik Olavesen

Post by Henrik Olavesen »

villrotter kan ta med seg sykdommer,var hun i kontakt med tamrottene,anbefaller å vaske bur og rotter.
rotte fanger som ikke dreper villrotta kan du kjøpe hos jernvare/byggsenter hvis ikke de har det så kan det være at din lokale jakt og jegerforening/rovdyrnemda har det.
Har noe erfaring med villrotter,de kommer ikke alene kan være at du har flere på tomta eller i huset,ikke ta på de uten hansker (lus).
hvor har rotta kommet seg inn.
Liker ikke å si dette men det er nok slik det er her i livetd,men en villrotte er ikke noe du har lyst å ha i huset.
kontakt skadedyrkontrollen hvis du ikke får den bort.

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Hun har ikke kommet seg inn i huset. Jeg har rottene min i et påbygg grunnet allergi. Det er der hun har slått seg ned. Jeg har bare lagt merke til henne de siste par dagene, så jeg tror ikke hun har vært der lenge. Jeg har ikke sett flere. Bor midt i et boligfelt, så det er katastrofe hvis jeg får flere villrotter i nærheten!! Naboene synes allerede det er skummelt med tamrottene mine.. :(

Forresten: jeg tror ikke jeg har lyst til å ta på henne. Hun biter vel og jeg tror ikke det er særlig sunt å bli bitt av en villrotte..
Hilsen!
Rose

Henrik Olavesen

Post by Henrik Olavesen »

At du bor i et boligfelt er bra,støre mulighet for at du ikke har et rottereir på tomta.
det er også bedre på den måten at du kan få villrotene bort fra tomten din,de er der det er mat og varme.
det er ikke tamrottene som får den til å komme til deg,kun gratis mat og varme.
villrotter som kommer aldri alene kan tyde på at dere har litte et rotteproblem i gata.Men de er jo ganske søte de ville også,men ja de biter.
da jeg var liten fikk jeg steng beskjed at jeg ikke måtte klappe de villerottene av foreldrene minne.
Men prøv å bli kvitt villjenta ;kan tyde på at hun ser etter et nytt sted å bo,kan også være at hun er gravid.
ikke la rottemat stå ute ,ikke la noe mat stå ute.
Du får skrive en bok om det Rottefangeren fra Tau. :wink:

Locked