endring i atferd

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
Anne Mai

endring i atferd

Post by Anne Mai »

hannrotten min som jeg kjøpte i en dyrebutikk i mars har endret atferden sin i det siste. Før var han litt mer skyere og mer sjenert enn det han er nå. Nå legger han seg til og med på rygge for å bli kost på magen. For min del syns jeg dette har vært en bra endring en sky og sjenerte rotta jeg kjøpte. Men så er han og litt kresen i matveien :rottehode:

Nemo
Alfatryne
Posts: 1222
Joined: 12 Jul 2004, 01:30
Location: Grünerløkka, Oslo
Contact:

Post by Nemo »

Jeg tror det er vanlig at de som i begynnelsen er veldig sky og synes det meste er veldig skummelt roer seg etter en stund. Shadow var sånn da jeg fikk henne - bare løp hivs du snakket til henne. Men den siste tiden har hun til og med kommet opp i sofaen og ville blitt kost med. Men det har tatt sin tid - og vil fortsatt ta en del tid - før hun blir helt sikker på alt og alle. Jeg har hatt henne siden midten av desember, og hun godtar fortsatt ikke alltid at noen plukker henne opp.

Nyt det!
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Vår Spinus på 11 måneder har hatt en lignende endring i adferd. Før var han veldig skeptisk og ville helst ikke ut av buret. Han skulte bare på oss når vi snakket med ham (eh...TIL?) og trakk seg litt unna når vi tok på ham. Nå kommer han løpende bort og vil kose, sniffe og hilse når vi kommer inn i rommet hvor buret hans står. Han har også blitt mer kosete og vil gjerne være sammen med oss, han kommer til og med bort til oss når vi lokker på ham (når han er ute av buret). Regner med at han har blitt trygg på oss, omgivelsene og våre gode hensikter, sikkert det samme som har skjedd med rotta di. Er det ikke herlig å se rottene kose seg? :D
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Anne Mai

Post by Anne Mai »

vist er det herlig å se rottene kose seg sammen. En av de første hunnrottene jeg fikk driver til stadighet og vasker Store Khan mens han kommer med koselyder :D

Locked