Kos

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
Taratullen

Kos

Post by Taratullen »

Hei alle sammen. Jeg er ny her på Forumet (og som medlem i NTF)
Har kjøpt meg 2 hunrotter på 8 uker og vi har fra før 2 katter en hund og en tarantell.

Samboeren er ikke begeistret over mitt nye påfunn (mange jenter hater rotter og mus....)

Men jeg liker å ha rottene i genseren og kose med de. Når jeg kysser rottene
gyser samboeren, men jeg sier at rottene er rensligere enn katter og mye rensligere enn bikkja (chow chow) og den kysser hun ofte....

Mitt spørsmål er hvordan koser dere med rottene deres og hvordan liker de å bli kost med. Mine blir redde når jeg tar dem ut av genseren og springer til kragen og inn i genseren igjen. De stritter imot når jeg vil løfte dem opp men går gjerne selv inn i ermet.

Tarantullen

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Først og fremts, velkommen hit til oss! :D

Rottene dine er kjøpt på dyrebutikk eller? Hvis de ikke liker å bli håndtert regner jeg med det, og du bør gi de tid. Hvis de at hender er venner, gi de godbiter, la de bestemme når de vil komme og gå. Ikke tving de, slik at de ser på hånden som noe skummelt eller ubehagelig. De er så små, at det skal bli enkelt å temme de. Jeg bruker "luetrikset" ved nykomligner kjøpt på butikk. Altså putt de i en ullue, en med mulighet til å puste igjennom, og tre i et snøre, slik at det blir en sekk. Heng snøret rundt halsen, og ha tottene der hver dag. De blir vant til stemmen din og lukten av deg. Jeg kjøpte ei livredd lite jente på butikk, og etter 14 dager var hun den kosegrisen :) De fleste rottene liker å bli klødd i nakken og rundt ørene. Noen liker å bli klødd på magen, det er bare å bli kjent med hverandre, og nyte hver eneste dag :D
Mvh Ida S. Eggen

Christina

heia ;)

Post by Christina »

Velkommen ;)
ganske ny her jeg også, men du kommer til å trives kjempe godt her... alle hjelper hverandre ;)

jeg jobber i en dyrebutikk, og der har jeg en kunde som er innom stadig vekk.. Hun har masse rotter. og to av rottene hennes.. de er rrett og slett helt ville!! dine rotter er ganske unge, de vil komme seg..
så lenge du gir dem oppmerksomhet og koser masse med dem ;)

Den eldste rotta mi, har alltid vært kjempe kosete.. men en periode så hadde jeg ikke tid til a.. så det merka hun ganske godt!
og ble litt tilbakeholdene for meg.. små beit litt osv..
og da koste jeg ekstra mye me hun, og da ble hun ''fin '' igjen..

lykke til ;)

Locked