Noen spørsmål

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
Solarfuel

Noen spørsmål

Post by Solarfuel »

Hei, jeg er nye her, og har aldri hatt rotte før. Har hatt mange hamstre, og har tre kaniner og en katt. Men det jeg lurte på var, hvis man skal bort en helg (lørdag til søndag), kan da to rotter være i buret uten at noen tar dem opp eller holder på med dem, så lenge det er stort og de har tunneler, stiger o.l. å leke seg med?

Hedda
Sofaspiser
Posts: 194
Joined: 24 Mar 2005, 23:06
Location: Oslo
Contact:

Post by Hedda »

Jeg har vært borte ei natt før og rottene har ikke blitt håndtert (har tre stykker i et stoooort bur), det har gått strålende, de holder hverandre med selskap. Bare pass på at de har nok mat og vann :)

Maria
Klatrer på møblene
Posts: 527
Joined: 20 Oct 2004, 20:50
Location: Oslo

Post by Maria »

Jeg har latt rottene være alene i opp til et døgn, men lengere synes jeg ikke er greit. Ikke bare skal de ha mat og vann og stimuli, men hva om noe skjer, en skade, sykdom el.
Maria H.

Solarfuel

Post by Solarfuel »

Ok, takk for svar! :) I og med at vi har campingvogn hender det ofte vi drar dit i helgene, så jeg ville bare vite om rottene hadde noe vondt av det. Godt å høre at det sikkert vil gå greit :)

kriztin

Post by kriztin »

Jeg lar de være alene en helg sålenge jeg vet at vannflaska er stor nok til det. Det går helt fint :) Noen ganger har vi latt rottene være løse en helg helg også, såfremt det har vært forsvarlig!

Locked