Rotter på tur!

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
ROTTI2

Rotter på tur!

Post by ROTTI2 »

Hei, jeg er en jente med 2 små rotter.
Er det noe problem og kjøpe bånn til dem å gå med dem ute.
Vis det går, hvordan bånn kan man bruke.
Hamster, kanin(de små)?
Synn det er så mange katter hos meg.
8 stykker, derfor må jeg passe gått på :twisted: (lignet en katt)

ROTTI2

Post by ROTTI2 »

Å, foresten.
hvordan får man bildet?

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Heisann !

Rottene mine er ikke særlig flinke til dette med bånd , de klare å vrenge seg ut av det...Men som oftest er det ikke noe problem..båndene jeg bruker er et hamster bånd(er litt for lite) og et til-klipt marsvin bånd og et rotte bånd.. Rotte båndet er litt vel stort får hunnrotter men for hanner vil det sikker gå bra!

chi

Post by chi »

jeg bruker rottebånd til mine 4 gutter

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Det dumme er at man ikke kan stole på at selen vil holde seg på rotta når man har den "løs". Uasnsett hvor stram den er vil rotta kunne vri seg/bite seg ut av den hvis den ikke selv ønsker å bruke den.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

ROTTI2 wrote:Å, foresten.
hvordan får man bildet?
For å få avatar må man først finne et bilde som er max. 80 x 80 pixels og 6kB. Som regel må bildene altså forminskes. Bildet må legges ut på nett og adressen på skrives inn i profilen.

Har du et bilde du vil bruke, men vet ikke hvordan, kan du maile det til meg og så kan jeg hjelpe deg!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

ROTTI2 wrote:Synn det er så mange katter hos meg.
8 stykker, derfor må jeg passe gått på
Jeg har selv 8katter, og jeg ville aldri i verden turt å ta med rottene ut, jeg syns det er altfor stor risiko...
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Shelly

Post by Shelly »

Jeg bruker ilderbånn på guttene mine. Det går veldig bra og de protestere ikke. Jeg har også lært opp rottene å komme når jeg roper på de, så jeg føler meg litt tryggere at de hadde kommet tilbake. Jeg har også en 'veske-rotte' som liker heller å være med på tur i veska eller inn i genseren, men hvis du prøver det, så vær forberedt på mange rare blikk!

Siva

Post by Siva »

Jeg bruker Hamster bånn fordi det er akkurat passe til Min lille Siva,så et hamster bånn er å anbefale :wink:

cyberkit

Post by cyberkit »

¨tenkte jeg skulle prøve bånd på guttene mine når de har blitt litt større, men foreløpig tusler jeg nå rundt med 3 rotter i både jakkelommer og på innsiden av genseren... :oops:

jeg får temmelelig mange snåle blikk og kommentarer som " øy..puppen din henger løst" men de fleste i byen her kjenner meg og vet jeg jobber på dyrebutikk pluss at de er vant til å se meg med masse rare dyr på tur :lol:

jeg tar meg gjerne en tur til byen jeg, med Pondus på innerlomma og en kanin i fanget til dattera mi (som er 2 år)

de som glor, ja de får bare glo de, for jeg bryr meg ikke :lol:
er stolt av dyrene mine, jeg :D

Hedwig

Post by Hedwig »

Jeg bruker hamsterbånd til mine to jenter. Men de liker bedre å være under genseren min.

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Post by Tonje! »

Jeg har marsvinbånd til rottene, men har aldri klart å få det på dem. Kanskje i år? Håper det! Det hadde vært så kult!

:konge:
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

kriztin

Post by kriztin »

Jeg har kjøpt et lekkert, rosa bånd til mine gutter, men de blir helt crazy, og vrir seg unna. Ottar er litt vant med det, men gjemmer seg unna når han ikke får det av seg.. Så jeg bruker det ikke mye. Når jeg bruker det ute, setter jeg de på bakken hvor det er flatt og oversiktelig slik at de ikke stikker av for godt..

Kk

tess

Post by tess »

Hei!

Er det lurt å gå med rotter ute? Kan de ikke bli forkjølet, få lungbettenelse eller lignende :?: :)

annetten
Betarotte
Posts: 421
Joined: 13 Feb 2004, 12:01
Location: Oslo
Contact:

Post by annetten »

Det skal helst være tørt og varmt i været hvis du har rotter ute, ja, rottelufting er ikke noe man driver med på vinterstid :) Ellers kan man godt være litt obs på sol også, ikke alle rotter liker å få sol i øynene. Mye å tenke på, men de ser ut til å ha veldig glede av å være ute også, så jeg vil ikke slutte med det.

Locked