liker bare meg

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
Anita og rotta Enzo

liker bare meg

Post by Anita og rotta Enzo »

hei ! jeg har en rottegutt på snart et år. han liker bare meg, han biter alle andre hardt. Har noen noe ide om hvordan man kan få han litt mere vennlig ovenfor andre enn meg.
han tirves best i buret. han ligger rett innen for døren og får kos, når jeg klapper og koser han så slapper han av helt og lukker øynene. men kommer noen andre bort til buret er han på vakt. han er litt sjalu og, om han ser at mannen min koser med meg stryker på meg .. henger han på døren og rister for å få oppmarksomheten.
Jeg synes jo det er koslig at han liker meg, men hadde vært greit at han ikke bet alle andre da ...
noen gode ideer??

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Hei på deg :P

Huff, det høres ut som et koselig og samtidig plagsomt problem.
Men , bor han alene?
Rotter er flokk dyr og trisves best i flokk. det kan være at han er ensom og vil ha deg for deg selv? Hvis han fikk seg en kompis, kanskje ahn kan lære å dele?

men iallefall. de vennene/familien si i fra til ham når han biter, ved å lage en slags rotte pipe-lyd og få ham til og forstå at slik atferd er ikke akseptabelt.

Ellers så har ike jeg flere gode råd desverre .. men lykke til .

Anita og rotta Enzo

hmm

Post by Anita og rotta Enzo »

hei !
hva slags rotte det er vet jeg ikke han ble kjøpt i dyrebutikk. han er alene har vurdert å skaffe han en venn men er så redd at det ikke går.
ja det er som du sier koslig men sltsomt problem.
han lager koselyder som jeg tolker de sånn klukke lyd på en måte. pipingen hans er som et sånn pipedyr/gummileke.

takk

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Kanskje mye av problemet kan løses ved å skaffe en til? Da vil han sannsynligvis bli tryggere på seg selv og omgivelsene sine.

Lydene han lager er nok pga luftveisinfeksjon. Jeg ville ha tatt en tur til dyrlegen og fått medisin.

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Kan også si at de fleste introduksjoner går helt fint, selv om det er hanner også. Smarteste er å kjøpe en liten gutt.
Håper det ordner seg, og jeg er tror at atferden vil forandre seg når han får en venn. :)

Anita og rotta Enzo

takk

Post by Anita og rotta Enzo »

takk for svar! har vært hos dyrlegen han er frisk heldigvis. får skaffe han en liten venn. har jo egentlig bestemt det for lenge siden. nå får jeg gjøre det.

Christina

hmm..

Post by Christina »

tenkte jeg skulle bare kommentere litt jeg også:p =O)
akkurat det samme skjedde meg meg, det var en rotte jente i dyrebutikken der jeg jobber.. Hun bare godtok meg.. Til og med når hun hadde unger, (og det er jo ikke dårlig:p, syns jeg)
hun har bodd hos meg noen mnd nå, og det har begynt å forbedre seg..

Hun har nesten bare kontakt med meg og de andre rottene, men hun er snill me andre mennesker også,.. er som hun har vokst fra det:)

Locked