redd rotte..

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
batista

redd rotte..

Post by batista »

Hei. Fikk ei lita rotte i går..hun er antakelig 2 måneder. vi fikk henne oss ei jente som ikke kunne ha henne grunnet allergi. Hun sa hun hadde holdt mye på med rotta, men dette ser ikke ut til å stemme da rotta er svært lite gla i å bli tatt i..og er livredd for hånden vår. Hun gjemmer seg for det meste inne i et lite hus hun har inne i buret..vi prøver stadig vekk med godbiter, men det ser ikke ut til å hjelpe noe særlig..hva kan vi gjøre? vil hun bli tam til slutt, er det kanskje bare vi som er utålmodige:)?

mvh Hilde

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Skaff en eller flere venner til henne! :thu: Rotter er veldig sosiale flokkdyr og trives ikke alene. Med en ny venn blir hun tøffere og de vil lære av hverandre at dere ikke er farlige.

Ellers så bruk god tid. Rolige bevegelser. Sitt med hånden inne i buret til rotta kommer friviligfrem for å undersøke, gjerne med en godbit i hånden. Lære henne at hånden din betyr noe bra. Hun vil bli tam, det kan bare ta litt tid.

Noen linker som kan være til hjelp:
http://awas.nvg.org/faq/
http://www.collaitzrotter.dk/index_rotte.html

Lykke til! :)

batista

:)

Post by batista »

ja vi skal skaffe oss en til rotte..er bare det at den ikke er leveringsklar før om en måneds tid...men jeg har jo hatt rotter tidligere..og da også startet jeg bare med en..og ettersom jeg husker var hun mye mer frampå og kontaktsøkende..denne her snur nærmest når hun ser oss..hun virker veldig nærvøs..

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Så bra at hun skal få en venn! :D

Om hvor tam rotta er kommer ann på hvor rotta kommer fra, hvem og hvordan den har hatt det før den kommer til deg. F eks hvor mye den er håndtert som liten osv.

Som sagt. Ikke hast, ta tiden til hjelp. Les under punkt 4. på denne siden, så er du godt på vei :thu:

Locked