eget rom...

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
Rikke
Bygger bol
Posts: 451
Joined: 04 Jul 2005, 21:10
Location: Oslo

eget rom...

Post by Rikke »

Vi har hat et rom i leiligheten som vi har brukt som bod, men jeg har altod hat lyst til å bruke det som hobby rom hvor jeg kan det jeg inntreserer meg for. Og da lurte samboern min på om jeg også kunne ha rottene mine der inne. Da han ikke er like glad i de som jeg er :?
Og det er jo en god ide, men jeg lurer på om de vil veldig isolert der inne, jeg kommer jo til å bruke tid på de og ha de ute sammen med med hverdag. Så det jeg lurer på er om de vil skade sosialiseringen hvis jeg plaserer de der?
Hilsen Rikke Karine

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Så lenge du er mye sammen med dem og ellers bruker godt skjønn, er ikke det noe problem i det hele tatt å ha eget rotterom. Men om det f. eks dreier seg om nyinnkjøpte rotteunger eller andre rotter som er veldig skvetne, kan det nok være et problem å lære dem til å forholde seg til alle lyder når de bor alene i et rom.
Men så er det jo også snakk om hvilket støynivå rottene skal vende seg til. Vi har 3 relativt små barn med det støynivåert det innebærer, og da måtte jeg nok ha jobbet veldig for at rottene skulle lære seg å godta nok støy om de bodde i eget rom.
Jeg liker personlig veldig godt å ha rottene rundt meg, at jeg kan si "hei" til dem når jeg går forbi dem.......men jeg tror du kan gjøre mye godt for rottene dine om de har eget rom!!!
Om det er det som passer best for dere, er det sikkert helt fint!
mvh Julie

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

Mine rotter har deres eget værelse, og de nyder ret godt af det, når de kan få lov at løbe rundt på al gulvpladsen og hygge sig ;)
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Go`Rotta
Stjeler mat
Posts: 58
Joined: 07 Jan 2005, 19:44
Location: Volda
Contact:

Post by Go`Rotta »

jeg driver museoppdrett, og har 20 mus. jeg bruker en isolert bod til dem og det går kjempefint.
jeg for min del har også et par av yndligshannene mine ute, men det hadde blitt litt mye å høre på om natta at 20 aktive dyr løp rundt i hjul;)

så lenge du bruker mye tid på dyrene dine hver dag,så er det ikke noe problem.

for å lære dem til å takle litt støy, så kan du jo sette på en radio der inne som er på¨noen timer om dagen.
det er litt varierte lyder på radioen, så det er bedre enn cd.
+ at du ikke bare går inn til dem en gang om dagen, men gjerne flere korte turer er lurt :D
MVH Heidi

Rikke
Bygger bol
Posts: 451
Joined: 04 Jul 2005, 21:10
Location: Oslo

Post by Rikke »

De stor trives på rommet sitt, føler de faktisk har blitt mye tryggere der inne. De kommer som lyn i det jeg åpner døra. Det var nok ikke så dumt det med et eget rotte rom (som nå også har blitt rotte/muse rom etter familie forøkelsen).
Hilsen Rikke Karine

Locked