Vasking av seng

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Anne-Lise

Vasking av seng

Legg innav Anne-Lise » 05 mai 2004, 11:57

Nå var hengekøyen til rottene full av både piss og hår. Ikke lite heller akkurat. Så nå må det vaskes igjen. Hvordan vasker dere hengekøyene? Jeg har lagt den i bløt i en vaskebøtte nå. Er det bedre å ha den i vaskemaskinen? Det er jo litt dumt å sette på en vaskemaskin bare for en liten hengekøy også.

Hvordan tørker dere den? Henger til tørk? Eller tørketrommel? Tar litt tid å henge til tørk. Synes så synd på rottene som må ligge uten seng jeg da.. Hehe

Rottene lukter piss også. Ikke rart når de ha rligget å sove i den senga som er full av piss... Så de må få seg et bad i dag når vi gjør rent hele buret ellers også.

Hvor ofte vasker dere hengekøyen/sengen til rottene deres?

mooica

Legg innav mooica » 05 mai 2004, 12:01

Jeg bruker bare å vaske den for hånd under springen jeg. Det gjør jeg ca annen hver uke. Når den skal tørkes, henger jeg den bare opp.

Brukeravatar
Skaubytroll
Gammelrotte
Sted: Enebakk

Legg innav Skaubytroll » 05 mai 2004, 17:56

Jeg har ganske mye stoffting i buret som må vaskes innimellom, 2hengekøyer, en ildertunnel, 2 kosetunneler, og 2 stoff"buler", alt sammen er flittig brukt så det blir fort litt lukt av det. Jeg bare tar av lenkene og putter alt i vaskemaskinen på 50grader, da det er ferdig der blir det slengt opp i tørketrommelen. Går så bra så ;)
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

tess

Legg innav tess » 27 mai 2004, 17:56

HejHej=)=)

Jeg legger ikke merke til noe lukt i hengekøyen, betyr det da at de ikke nødvendig vis tisser i hengekøyen sin? :)

kriztin

Legg innav kriztin » 27 mai 2004, 20:21

tess skrev:HejHej=)=)

Jeg legger ikke merke til noe lukt i hengekøyen, betyr det da at de ikke nødvendig vis tisser i hengekøyen sin? :)

Kommer an på hvor lenge siden du vasket den, men hvis de tisser i køya så kjenner du lukta av urin ganske godt ja. To av mine fire rotter tisser der hvor de ligger, fatter ikke hvordan de klarer det.. har mistanker om at begge har blitt tatt fra mamman sin for tidlig, at det er grunnen, men det er vel bare spekulasjoner..

Kristin

Brukeravatar
Melody
Gammelrotte
Sted: Sør-Trøndelag

Legg innav Melody » 28 mai 2004, 10:16

kriztin skrev:To av mine fire rotter tisser der hvor de ligger, fatter ikke hvordan de klarer det.. har mistanker om at begge har blitt tatt fra mamman sin for tidlig, at det er grunnen, men det er vel bare spekulasjoner..

Kristin

Det er meget vanlig at rotter tisser der de ligger, så jeg tror ikke det har noe med oppdragelse fra mor å gjøre. Det kan selvfølgelig ha noe med saken å gjøre, men jeg har alt for mange rotter som gjør det samme! :?
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Brukeravatar
Heidi
Gammelrotte
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Heidi » 28 mai 2004, 13:53

Det er overhodet ikke unormalt at de tisser der de sover. Rotter synes jo at sin egen tisselukt er den beste lukten i verden! Min min min min seng! :)

Brukeravatar
Melody
Gammelrotte
Sted: Sør-Trøndelag

Legg innav Melody » 28 mai 2004, 13:56

Med tanke på at de har bedre luktesans enn oss...
ÆSJ! :P
Meloen og Dropjes rottedagbok

Superratz

kriztin

Legg innav kriztin » 01 jun 2004, 23:30

Heidi skrev:Det er overhodet ikke unormalt at de tisser der de sover. Rotter synes jo at sin egen tisselukt er den beste lukten i verden! Min min min min seng! :)

Hmm.. jeg må herved erklære at jeg har to rotter som foretrekker "en duft av sommer" isteden for sin egen urin :)

Gå tilbake til «Generelt»