Jeg har 5 hunrotter og jeg synes de veier veldig lite...
Gizmo: 5 mnd 220 gr
Missy: nesten 4mnd 226 gr
Samba: litt over 3 mnd 246 gr
Kiara: er ikke helt sikker siden hun kommer fra en dyrebutikk hvor jeg tror de løy på alderen. Tror henne er ca 4 1/2 mnd, 266 gr
Nikki: 2 1/2 mnd 178 gr
det er ikke unormalt, og siden jentene dine ikke er ferdig utvokst ennå kan det hende de legger på seg litt mer jentene mine som er over 6 måneder veier sånn ca 335g, 345g og 420g...
kikky wrote:det er ikke unormalt, og siden jentene dine ikke er ferdig utvokst ennå kan det hende de legger på seg litt mer jentene mine som er over 6 måneder veier sånn ca 335g, 345g og 420g...
ok. takk:) Jeg har liksom hørt om rotter på samme alder som er langt over 300 gr:)
Veide mine i dag...Vesla er rundt 300 gram Tjukka er rundt 325...var det jeg fikk ut av kjøkkenvekten og ligge i en bakebolle hva er vitsen med det da??? Jeg vil ut jeg!!
Jeg har også rottehunner i samme alder, med samme vægt, men jeg har så også rottehunner i den alder, der er godt på vej mod de 400 gram. Størrelsen har ofte meget at gøre med, hvor rotterne er fra. Ofte bliver rotter fra avlere, som har haft en ordentlig opvækst, meget større end rotter fra dyrehandel.
rottne mine er fra dyredutikk men jeg vet hvem de er fra, og hun passer godt på rottene sine føre de havner i butikk, og hun leverer kun til de butikkene som passer godt på...så det med vekten om butikk rotter og fra oppdretter er vel ikke påvist, er vel mest en myte....tror mye ligger i genene!!