biting?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
ostepopp
Pinky
Posts: 29
Joined: 20 Dec 2005, 01:11
Location: Minnesund / Akershus
Contact:

biting?

Post by ostepopp »

Hva gjør jeg for å få de til å slutte å bite? :?:
Jeg kjøpte de på tirsdag som var. de er veldig redde, får nesten ikke tatt på de, enten så springer de unna eller så biter de når jeg prøver å få de i hånda mi. de spiser kun om natta og sover så lenge jeg er våken.
ganske kjedelig må jeg si :?
Dyreelskeren fra Alta.
Kan ikke leve uten dyr.....

Hilsen meg og vennene mine

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

Bite for å bite biting?? eller bite for å kjenne hva det er biting??
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Ikke gå så fort fram, de er kanskje lite håndtert av mennesker og redde. La hånden ligge i buret, gjerne med noe godt i hånden og rett og slett vent på at rottene "hilser" på hånden din. Ha mye tålmodighet og beveg deg rolig, altså ingen brå bevegelser. Litt etter litt vil de forhåpenligvis lære seg at du ikke er noe farlig eller noe å være redd for. :)

meggy

Post by meggy »

milo, en tidligere rotte av meg gjorde det oxo, viss du prøver å holde mye
på med den rotta mye,så blir det tryggere, gå forsiktigt frem, og klapp og kos mye med den, gi den godterier fra handa(gnagergodt)
så skal du se at den blir mye roligere og grei å jobbe med :]

LILO
Hamstrer mat
Posts: 383
Joined: 01 Nov 2005, 11:34
Location: Sandnes

Post by LILO »

Heihei. Er du litt redd de nye rottene? Trekker du hånda fort vekk hvis de kommer borti med tennene? Da blir de også redde... Ikke stikk godbiter gjennom sprinklene, men åpne buret og legg inn hele hånda di med godbiter i. Hvis de ikke tør komme og ta de, så legg LITT inn til de, så ser de at du la inn noe godt. Så prøver du igjen og igjen. La burdøra stå åpen mens du sitter helt rolig ved siden av, og bare la rottene komme ut av buret hvis de vil det, de går ikke langt hvis de ikke er trygge. Når de tør komme ut i åpningen må du ikke prøve å ta de, men bare la de utforske på egen hånd. Høres ut som de ikke er håndterte i det hele tatt, så det kan nok ta tid, men får du tilliten deres til slutt, så er det verdt å bruke tid på det... Lykke til!!!!!! :D

Lillenill

Post by Lillenill »

Fint_Lite wrote:Bite for å bite biting?? eller bite for å kjenne hva det er biting??
Hey hey.. Du, komemr ikke inn på hjemmesida mi og får ikke svart.. men svarer deg så fort som mulig... :)

ostepopp
Pinky
Posts: 29
Joined: 20 Dec 2005, 01:11
Location: Minnesund / Akershus
Contact:

Post by ostepopp »

ok takk for svar. jeg skal gå rolig frem heretter. de har ikke bitt meg så blør heldivis. de får mye godt om dagen. de har begynt å spise litt om dagen nå, men vil ikke spise av handa mi, men det kommer vel ettervært for jeg håpe.
Dyreelskeren fra Alta.
Kan ikke leve uten dyr.....

Hilsen meg og vennene mine

Locked