hunn eller hann?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

hvilket kjønn er best?

hann
22
24%
hann
22
24%
hunn
23
26%
hunn
23
26%
 
Total votes: 90

rotta

hunn eller hann?

Post by rotta »

Hvilket kjønn liker dere best?(vet nemelig ikke hvilket kjønn jeg vil ha på mine ''framtidige'' rotter :D :P )

renatsko
Bygger bol
Posts: 506
Joined: 21 Aug 2005, 20:59

Post by renatsko »

Likar hannar best, då dei blir større (mykje å ta i - mykje å vere glad i) og mykje meir kosne (sjølvsagt ikkje nokon garanti, men generelt).
Einaste minuset er at dei luktar ein god del strammare enn ho-rottene. :roll:

Rattus Norvegicus

Post by Rattus Norvegicus »

Jeg har både hanner og hunner 8)

Men SKULLE jeg vælge et køn, ville det blive hannerne :wink:

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

Jeg kan bedst lide hunnerne, for de er SÅ sjove og laver så mange skægge ting, man kan grine af :D
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Jeg har bare hatt hanner, så jeg kan egentlig ikke ha et åpent perspektiv på dette, jeg liker selvfølgelig hannene best..! :) Men må jo si at man hører mye morsomt om de små damene!!! :lol: Hvis du vil ha koserotter, velg hanner, hvis du vil ha lekne, spretne, fly-rundt-og gjøre alt på en gang-rotter, så tror jeg du skal velge hunner! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

kan ikke stemme, jeg liker begge deler.

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Jeg er for tiden veldig svak for hunnrottene. MEst fordi jeg for tiden har en veldig velfungerende jentegjeng. I tillegg har jeg hatt noen hanner i det siste som markerer så veeeeeeeeeeldig.
Julie

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

De er like søte begge kjønn, men kommer vel ann på hva man liker... De Kosete hannene og urin over alt, eller de litt mer aktive hunnene som i hvertfall hos meg er de mest rampete :roll: :wink: ... Men stemte jente nå siden det er det jeg har for øyeblikket :)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Sascha
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 27 Feb 2006, 09:40
Location: Trondheim

Post by Sascha »

Ja, hannene tisser mer, mens hunnene er rene tornadoene, de er så aktive at en kan bli helt utkjørt av å se på de. Jeg liker tisseguttene mine:)
Men har bare truffet andres damer da, ikke hatt æren av å eie en fin liten dame selv.

Randi
Betarotte
Posts: 431
Joined: 26 Feb 2006, 15:27
Location: Oslo
Contact:

Post by Randi »

hehe.. Har bare hatt jenter selv. Er usikker på hvilket kjønn jeg skal velge nå. Men, jeg syntes at jentene markerte ganske så mye.. Da er kanskje en flokk med hanner litt vel mye urin for min smak. :)

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Det er veldig stor forskjell på hanner mht markering også. Jeg har hatt de som nesten ikke har markert i det hele tatt. BAre en liten dråpe en sjelden gang. JEg har et par nå som mer tisser enn markerer. Men faktisk har de fleste av de hannene jeg har hatt markert relativt beskjedent. :)
(selv om jeg synes det pisses litt vel mye her for tiden)
Julie

Randi
Betarotte
Posts: 431
Joined: 26 Feb 2006, 15:27
Location: Oslo
Contact:

Post by Randi »

Fint å høre, Julie. Da trenger ikke markering bli et argument i min innvendige debatt om valg av kjønn.

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Randi: om det skal vær et argument eller ei...tja, jeg vet ikke...hanner markerer nok absolutt mer, men det er nok likevel ikke det som er den viktigste forskjellen iallefall.
Jenterotteburet kan man sitte og beundre fordi de gjør så mye rart. De leker og hopper og spretter hele tiden.
Gutta er roligere og mer kosete. Men jeg synes vel det er grunnlag for å si at de er eller iallefall kan være mye vanskeligere temperamentsmessig. Jeg pleier derfor å anbefale jenterotter til de som ikke har så mye erfaring med rotter fra før. (husker ikke hvordan det var med deg)

Andre forskjeller; jenterotter bør ha mye høyere bur, gutterotter liker også å klatre, men det kan kanskje være lurt om man ikke har sååå høyt bur. Litt for at de ikke skal falle ned og skade seg, litt for at de rett og slett ikke benytter det i samme grad som jenterotter gjør.
Introduksjoner av nye rotter i en flokk er generelt mye enklere med jenterotter enn gutterotter.

Men likevel er det jo individuelle forskjeller som er det viktigste, kanskje. Akkurat nå har jeg en jentegjeng på 5 rotter. 3 av dem er veldig rolige.
Så det finnes jo turbohanner og rolige jenter. Forvirret? :) :)
mvh Julie

Randi
Betarotte
Posts: 431
Joined: 26 Feb 2006, 15:27
Location: Oslo
Contact:

Post by Randi »

Neida, ikke forvirret. Det er nok jenter jeg kommer til å velge, da det er det jeg er vant til. Liker at de er så lekne og elegante. Omfang av markering er ikke akkurat det viktigste å tenke på når man skal velge kjønn, nei.. :)

Men, en ting jeg lurte på: Har hunnene gjennomsnittelig en lengre levetid?
Blant Ki sine rotter er det jo sånn.. Står det noe om det i Ratbase? (har ikke fått passord enda).

rotta

Post by rotta »

Jeg liker også jenter best egentlig men hannrotter er mere kosene og da var jeg litt i tvil :P

Locked