Løpetid???06

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Re: hei:D

Post by Hoyst_87 »

rottegal wrote:Det er han sikkert! bare han går sammen nemi da:)jeg er 12 år og har hatt rotter omtrent hele livet og veit mye om rotter og sånn så...det er han sikkert:D
Hehe, han går sammen med de fleste, tror jeg.. Det finner jeg vel ut når jeg får 2 nye gutter til om noen uker! :)
Og han er snill og grei! Har aldri bitt, ikke engang dyrlegen, som han var livredd for! :) Vet ikke så mye om slekten hans, annet enn broren, som jeg også hadde, som døde av lvi, mest sannsynlig forårsaket av sagflis og høy(som førte til luftveisirritasjon og deretter luftveisinfeksjon)

Men, Hoyst sto sammen med Storm mens han var sjuk, og viste ingen tegn på sjukdom selv, tar dette som et tegn på at han har godt immunforsvar! :) Han er 1 år og 10 mnd.. :) Men, vet ikke ennå om jeg vil avle på ham, tror jeg skal se ham an en stund til, ihvertfall til etter jeg har fått de nye rottene..
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

rottegal wrote:hun er født andre februar og hun hadde nettopp kommet i butikken på tirsdag...denne uka...hun veier nok rundt 80-90 g :shock:
er det bra eller dårlig :?:
Det er bra. Men ikke best ;)
rottegal wrote:dyrebutikken avler dem selv der i ski...eller de som jobber der eier mamman og pappan og sånn og jeg fikk holde dem..og storebrødrene som har bra gener:D
Hvordan vet du det? Er det det enste du vet om familien? At dyrebutikken sier at storebrødrene har gode gener? Hva med moren og faren? Har de vært syke? Alder ved parring? Familien deres?
Har du lest disse?
viewtopic.php?t=3681
viewtopic.php?t=3682

Som du kanskje ser så er det viktig å vite mest mulig om rottene man har tenkt å parre. Å drive med oppdrett er ikke en lek. Det krever mye arbeid og planlegging. Mye mer enn å finne en hann og en hunn som er søte å sette dem sammen. Hva sier foreldrene dine?

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

hei

Post by rottegal »

og forresten min rotte kommer fra en dyrebutikk som ikke ligger på skistorsenter:Dog...butikken henne kommer fra heter ikke ski akvarium men,ramses zoo eller noe sånt:D :bravo:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Re: hei

Post by rottegal »

[quote="§

Har du tenkt over spørsmålene jeg skrev og les på linkene?

:)[/quote]
hei ja jeg har det og jeg tror du finner svar på det et sted her:D :akt:
takk for spørsmålene dine!de var :thu:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Locked