Det jeg lurer på om er hvorfor dyrebutikker har så dårlig rykte?? Om at de er så dårlie også videre?! Kjøpte meg to rotter fra en dyrebutikk, å de er kjempe tamme, kosne OG nysgjerrie

Moderator: Moderatorer
da jeg jobbet i tropehagen, så kunne ikke engang sjefen svare på spørsmål, og jeg fikk forklart at om jeg ikke kunne svare så var det bare å dikte opp noe troverdigt... tropehagen er en dritt kjede, som ikke bryr seg om annet enn pengene. de driter i hvem som åpner butikker og ¨sånt bare de tjener penger.Emidarja wrote:vel.. jeg holder på å åpne butikk gjennom "drittkjeden"Og jeg mener selv jeg vet det grunnleggende når det gjelder gnagere. Tropehagen har kurs for sine ansatte, og er villige til å ordne med eget kurs hvis noen trenger mer info. Jeg har en drøm om å annonsere for oppdrettere i butikken, men jeg regner med at jeg må ha dyr i butikken til jeg har fått et skikkelig system på det. Drømmen er jo å kun selge fisk over disk, gnagere selges direkte fra oppdretter til kjøper. Mange dyrebutikker driter i dyrenes ve og vel, og tenker kun penger... dessverre! Men det er heldigvis mange som driver seriøst, og vil det beste for dyrene.
Jeg er en av de!
er klar over at det finnes slike personer i denne kjeden også. Det gjør det i de fleste kjeder, men jeg håper du ikke mener jeg er det?da jeg jobbet i tropehagen, så kunne ikke engang sjefen svare på spørsmål, og jeg fikk forklart at om jeg ikke kunne svare så var det bare å dikte opp noe troverdigt... tropehagen er en dritt kjede, som ikke bryr seg om annet enn pengene. de driter i hvem som åpner butikker og ¨sånt bare de tjener penger.
Vel, det blir det samme for butikken min som andre dyrebutikker når det gjelder bomturer, er ikke bestandig du kan regne med at de har akkurat den arten når du kommer til butikken. Da jeg kjøpte Mille og Vanilje var jeg på 3 dyrebutikker før jeg fant rotter... De andre tre butikkene var fulle av hamster og undulater, og hadde ikke en eneste rotte...Ida: Det skal bli kjempespennende å se når du åpner butikken din. Veldig positive tanker rundt hold av dyr og forhold mellom dyrebutikk - oppdrettere, men problemet er jo når folk kommer utenbys ifra og skal kjøpe et dyr. Hvis du annonserer i avisen og sånt burde du nesten skrive at kundene bør ringe deg før de kommer til butikken hvis de skal reise langt for å kjøpe dyr, slik at de slipper bomtur
Tropehagen Zoo er en franchise-kjede, og det vil vel egentlig si at de som startet TZ ikke har så god kontroll på de som styrer sjappa. De er nok fornøyde sålenge ingen klager mye og gir de penger i kassa. Selv har jeg kjøpt Satan og Ottar på TZ i trondheim, og de er to fantastiske rotter, og jeg har ingenting å klage på.pointless wrote:neida! det er ikke alle som er sånn. langt i fra!men om jeg skulle ha åpnet en butikk hadde jeg ikke startet under dem... det er ikke en bra kjede... håper det går bra med deg og din butikk veldig!