En litt trist tema, men..

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
Cavum&absentia

En litt trist tema, men..

Post by Cavum&absentia »

Jeg bare lurer på hva dere gjør når rottene deres dør?
Vi har ei gammel dame her, som ikke akkurat har flere
titalls år foran seg. Derfor jeg lurer bare :)

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Jeg har alltid gavlagt dem nederst i hagen, der har de en liten "gravplass" :lol:
Men hvis jeg skal bli mer aktiv i avlsverdenen, kommer jeg nok til å sende de fleste av dem til obduksjon. Jeg er ikke så begeistret for det, siden jeg helst vil de skal få en fredfull stund etter døden, men for å få greie på dødsårsaker og kunne vite om en linje er trygg og fortsette på, er det lurere å obdusere.
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Cavum&absentia

Post by Cavum&absentia »

jeg vil også gravlegge dem.
gjerne i hjembyen min der mine foreldre bor.
leier leilighet så er liksom litt teit å gravlegge en
haug med dyr i huseiers hage :) Så blir nok en
busstur på meg, med en død rotte en gang i
fremtiden. trist men sant..

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

De to rottene jeg har hatt og som er blitt avlivet har blitt igjen hos dyrlegen for og kremeres. Hittil så har jeg bare holdt rottene til de har sovnet av narkosen og så har jeg gått ut når siste sprøyte skal settes, orker ikke tanken på å kjenne at hjerte stopper i hånden min. :(
Har også tenkt å obdusere når jeg begynner med avl, og hvis det er noe jeg lurer på ang rottens død. Eller hvis jeg eventuelt har "lyst" til å få rotten obdusert fordi det kan være til hjelp senere. Tror ikke jeg kommer til å gravlegge dyr i hagen.

annetten
Betarotte
Posts: 421
Joined: 13 Feb 2004, 12:01
Location: Oslo
Contact:

Post by annetten »

Jeg har stort sett fått mine obdusert og kremert hos dyrlegen. Hvis jeg hadde hatt mulighet til det ville jeg nok gravlagt dem i hagen, men det begrenser seg litt når man bor i blokk. (Kan ikke akkurat gjemme dem i buskene på fellesarealet heller, det er en masse katter og hunder i området som ville synes det var spennende å grave litt...)

Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Post by Intet »

Jeg skulle gjerne gravlagt jentene i hagen, men hittil har jeg bare latt dyrlegen overta de. Syns det er litt ekkelt med tanke på at jeg forlater de der etter de er døde. :?
Vi bor i rekkehus og har en hage på hver side av leiligheten, men det er mye dyr, bl.a skogsdyr i hagen vår, så jeg er redd for at de eventuelt ville bli gravd opp. :?
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

Jeg har levert rotte til kremering hos dyrlegen...jeg vil ikke gravlegge i hagen, ingen garanti for at jeg eller famile kommer til å bo der for evig og da syntes jeg det blir lite verdig....
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Det er mange skogens dyr i nærheten her. Vi har derfor funnet ut at om man graver dypt og deretter legger steiner på toppen etter at man har gravd over, så går det fint. (uten ubehagelige besøk av.....hva det nå måtte være)

Nemo
Alfatryne
Posts: 1222
Joined: 12 Jul 2004, 01:30
Location: Grünerløkka, Oslo
Contact:

Post by Nemo »

Forutenom en av mine tidligere samboere av det firbeinte slaget, som ligger begravet i en skog i nærheten av her jeg bor nå, ligger de fleste å hviler i mine foreldres enorme hage. Siste bidrag til hagen ble lagt til hvile i påsken, under store og sterke eder fra pappas side, som måtte grave i frossen jord.. Men, både mamma og jeg er enige om at det er bedre enn noe annet alternativ.
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

tezza

hm

Post by tezza »

jeg rakk aldri å holde mannfred en gang før han var borte. gikk jo bare to sek så var han død. holdt han etterpå. syns faktisk det var verre å se han bedøva enn død.

Locked