Dette STINKER.. H j e l p

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Gjest

Dette STINKER.. H j e l p

Legg innav Gjest » 03 jun 2004, 16:50

Stort problem her..

Vi har ett problem.. Jeg skulle hjelpe enda en venn med å redde tre rotter, en fullvoksen hann, og to små.
Problemet nå er at samboeren holder på å gå i taket han er så sint.
Avføringen på disse rottene lukter noe helt FOOORFEEERDEEELIIIG. Jeg blir kvalm bare av å sitte her.. Og den forrige eieren sa at vi måtte fjerne avføringen med en gang, fordi det luktet så stygt.
Vi har ikke opplevd noe lukt fra vår lille albino hann, men disse stinker helt forferdelig!! :spy:
kan det være föret? Klarer ikke å ha det sånn, og samboeren er på nippet til å kverke alle sammen:(
Og de som ga oss rottene nekter nå å ta de tilbake, de kan ta tilbake buret vi har lånt, men ikke rottene.. Jeg stolte på ham og nå er det endt opp slik.. Og de vil at VI skal ta knekken på dem.. HUFF OG HUFF:.. Upåletelige venner man har..
jeg er i skikkelig knipe..
Vil jo ikke ta knekken på den søte huskyen, den store brune og den lille hetterotta..

har noen noe slags råd å gi meg? :cry:

kittykatt

Legg innav kittykatt » 03 jun 2004, 16:51

Og gjesten det var meg :oops:

pointless

Legg innav pointless » 03 jun 2004, 17:17

bring theme to the doctor... han som ga dere rottene skulle jo ha sendt dem til legen først da?? hva lukter det som da?

kittykatt

Legg innav kittykatt » 03 jun 2004, 17:21

det er nesten helt ubeskrivelig! sånn... ekkel ekkel .. Rar msytisk bæsjlokt.. rar dyreavføring rett og slett.. har aldri opplevd noe så ille før! jeg blir seriøst kvalm :spy:
SA har de som har hatt dem før enda brukt sagflis i buret >.<

kittykatt

Legg innav kittykatt » 03 jun 2004, 17:27

NÅ hangrep den fullvoksne hannrotte meg, han fikk komme ut på fanget, klikka plutselig og beit til og klorte meg på armen!!! det gjorde vondT !!!
Redd ble jeg også, så jeg tok tak i ham og nesten heiv han inn i buret, da lagde han masse pipelyder. Skikkelig sint pshycopatrotte!!

HJEEEEEELP!

kittykatt

Legg innav kittykatt » 03 jun 2004, 17:30

blør gjør jeg også... :cry:

Brukeravatar
Melody
Gammelrotte
Sted: Sør-Trøndelag

Legg innav Melody » 03 jun 2004, 17:52

Ta rottene med til dyrlegen... han/hun vil kunne undersøke avføringen evt. se andre sykdomstegn.

Aggressivitet hos hannrotter kan ikke godtas. Kan du ikke håndtere den, må den kastreres eller avlives, ikke noe vits i å snakke mer rosenrødt om det. Aggressiv atferd skal tas alvorlig!

Lykke til!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

kittykatt

Legg innav kittykatt » 03 jun 2004, 17:55

han som gav oss rottene sa at den var rene jesus.. JA JØSS! han sier dette kommer av stress og av at den akkurat har blitt satt sammen med disse to ungrottene, for første gang.. Og dette visste ikke jeg! jeg er redd for å håndtere disse rottene, hvertfall den voksne brune...
Og han sier lukten kommer av stress og at de vil markere. Jeg tror han bare lyver.. Hyler å skriker gjør den lille huskyen også.. HUFF!!!!

Brukeravatar
Melody
Gammelrotte
Sted: Sør-Trøndelag

Legg innav Melody » 03 jun 2004, 17:56

Igjen... ta rottene med til dyrlegen, så finner dere nok en ordning!
Meloen og Dropjes rottedagbok

Superratz

kittykatt

Legg innav kittykatt » 03 jun 2004, 17:58

og jeg som absolutt ikke har mulighet til dette >.< faren min er reist til italia så jeg har ingen mulighet å komme meg dit!.. *sukk* This day just sucks.. pluss at jeg skal selv reise bort i morgen..

Nå har jeg tre tonn med kaker på armen.. har renset det lille såret med grønnsåpevann (har fått høre hos tattovør og piercer at dette er deet beste) Tror du dette lille bittet kan være farlig? :shock:

Brukeravatar
Heidi
Gammelrotte
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Heidi » 03 jun 2004, 19:09

ALLE rottebitt skal tas alvorlig. Les GNAG. Men hvorfor har du tatt inn nye rotter hvis du skal reise bort?

kittykatt

Legg innav kittykatt » 03 jun 2004, 19:11

typen min kan jo ta vare på dem mens jeg er borte.. Ville jo ikke at han andre skulle knekke nakken på de heller...
Burde jeg få en stivkrampesprøyte? er jo nesten litt nervøs, men jeg er så trøtt at jeg nesten svimer av (fikk ikke sove i natt)

Er ikke medlem av ntf enda så jeg har ikke Gnag.. :cry:
Denne dagen suger

kittykatt

Legg innav kittykatt » 03 jun 2004, 19:16

hva er stivkrampe egentlig? hva kan ett rottebit forårsake hvis det er alvorlig?..

Brukeravatar
Heidi
Gammelrotte
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav Heidi » 03 jun 2004, 19:16

Alle som har kjæledyr burde ha aktiv stivkrampevaksine (den varer i 10 år, så kanskje den siste du fikk på skolen fortsatt er aktiv?), men like viktig er det å rense såret godt, og å følge med i dagene fremover. Hvis området rundt såret virker rødt og betent, opphovnet, klør, får utslett eller andre merkelige forandringer så dra straks innom legen. Rotter har, i likhet med alle andre kjæledyr, endel bakterier i spyttet som godt kan gi infeksjon ved f. eks. bitt. Noen av disse infeksjonene kan være ganske skumle. Men heldigvis går det som oftest bra, selv har jeg blitt bitt ganske mange ganger og har aldri fått problemer :o

kittykatt

Legg innav kittykatt » 03 jun 2004, 19:18

har fått renset det og det virker okey nå.. tror jeg ^^
Håper dette går bra da, jeg får se hvordan dette utvikler seg..

Gå tilbake til «Generelt»