Mine rotter får gå fritt både ute og inne,men alltid når jeg er tilstede å kan holde ett øye med de!
Hører om de som lar dyr(kaninen) være ute alene(ikke i bur) når de er borreist i flere timer...Noe jeg aldri ville gjørt!
ønsker å høre hva andre pleier å gjøre!
Ute
Moderator: Moderatorer
-
- Gammelrotte
Jeg har iallfall rottene mine løse ute kun når jeg skal ta bilde av dem, og da har jeg dem som regel ute en og en av gangen. Mine blir litt redde når de er ute så de vil bare opp til meg. Men man kan aldri vite, så jeg passer alltid veldig godt på.
Inne så løper de fritt på rommet, men jeg er nå tilstede hele tiden for at de ikke skal klatre oppover buret til de andre rottene eller gjøre noe annet ulovlig. Da jeg bare hadde jenter så løp de fritt på rommet og da var jeg enten var på rommet eller sjekket innom. Har et ganske rottesikkert rom.
Vi har hatt iallfall en tråd om dette før og der kan du lese hva noen mener.
Tror vi også har hatt flere, hvis du søker så finner du noe kanskje?
Inne så løper de fritt på rommet, men jeg er nå tilstede hele tiden for at de ikke skal klatre oppover buret til de andre rottene eller gjøre noe annet ulovlig. Da jeg bare hadde jenter så løp de fritt på rommet og da var jeg enten var på rommet eller sjekket innom. Har et ganske rottesikkert rom.
Vi har hatt iallfall en tråd om dette før og der kan du lese hva noen mener.

Julianne
Julirottenes omplassering
Julirottenes omplassering
Jeg har Annie, Cava og Tilde med meg ut avogtil. Hunter S og Dr Gonzo er ikke tamme nok til det. Jeg pleier å sette meg ut på midten av et stort jorde der jeg bor. På den måten kommer de seg ikke langt om de skulle forsøke å stikke av, hvilket de aldri gjør. Jeg lar dem ikke gå løs på bakken i nærheten av busker o.l. for da er jeg redd de kunne forsvinne. Stort sett holder de seg rundt meg. Tilde går avogtil en halvmeter fra meg for så å løpe tilbake.
Cava, Tilde, Hunter S & Dr Gonzo
-
- Sover i do
Vi bor jo i en skog med et tun og veldig stor plass, og når vi hadde kaniner, så gikk de løse hver dag. Og på kvelden kom de inn igjen. Det samme med hønene. Sånn er det jo med noen dyr, men rottene derimot har jeg ute i "t-skjorte vær", og da bare noen timer, selvfølgelig når jeg følger med de. Da pleier de å være på oppdagelsesferd og sånt. Har aldri mista noen dyr, eller at noen har stikket av.
Mvh Ida&rottene
Jeg bruker å legge over et gammelt teppe i senga mi og la rottene herje rundt der. Heldigvis er de ikke interessert i å hoppe ned på gulvet. Ville aldri ha latt de gå løs inne på rommet, det er så rotete og fullt av ledninger at det ville aldri gått bra. Hadde det vært "rottesikkert" kunne det kanskje gått.